طالبان-قتل-رهبر-شبکه-القاعده-در-ولایت-هلمند-حقیقت-ندارد

وزارت دفاع و ریاست عمومی امنیت ملی درحالی از کشته شدن رهبر ارشد شبکه القاعده در ولسوالی موسی قلعه ولایت هلمند خبر داده اند که سخنگوی گروه طالبان آن را رد می کند.

به گزارش افغان نیوز: وزارت دفاع افغانستان می‌گوید، بر گروه طالبان فشار بیشتر وارد می‌کند تا ارتباطش را با شبکه‌های تروریستی متوقف سازد.

روز سه‌شنبه (۱۶ میزان) پیش از اظهارات وزارت دفاع، ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان تأیید کرد که رهبر ارشد شبکه القاعده در ولسوالی موسی قلعه ولایت هلمند کشته شده است.

در همین حال، روح الله احمدزی سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفته است که کشته شدن این رهبر شبکه القاعده ثابت می‌کند که طالبان مسلح تا هنوز با این شبکه و گروه‌های تروریستی ارتباط دارند.

در این میان، روزنامه امریکایی واشنگتن پُست گزارش می‌دهد که شبکه القاعده و طالبان مسلح، از نزدیک به ۲۳ سال به اینسو همکاری مشترک داشته اند. اما شورشیان طالبان، رابطه‌شان با القاعده و سایر گروه‌های افراطی را تأیید نمی کنند.

قاری یوسف احمدی که خود را سخنگوی گروه طالبان معرفی می‌کند، دیشب در یک اعلامیه گفت، کشته شدن رهبر شبکه القاعده برای نیم قاره هند در ولایت هلمند حقیقت ندارد.

این درحالی است که نماینده‌های طالبان در جریان گفت‌وگو‌های صلح در قطر، به ایالات متحده اطمینان داده بودند که روابط شانرا با شبکه القاعده، پیش از رسیدن به توافق صلح قطع می‌کنند.

طالبان: قتل رهبر شبکه القاعده در ولایت هلمند حقیقت ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد