طالبان-قدم-به-قدم-ازبیگانگان-مشوره-می‌گیرند

معاون دوم ریاست جمهوری در دیدار با علمای قندهار با این پرسش که چرا طالبان از مردم هراس دارند؟ گفت که دستان این‌ها به خون ملت سرخ و قدم به قدم ازبی‌گانگان مشوره می گیرند.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، عصر دیروز در این دیدار گفت: هدف سفر ما به قندهار این است که با نیروهای امنیتی و دفاعی در این ولایت از نزدیک ببینیم و در رابطه به تامین امنیت، مشورۀ آنان را بشنویم. 

وی افزود: امکان دارد که خلاها وجود داشته باشد، اما از کندهار دفاع شجاعانه صورت گرفته است و از این بیشتر هم دفاع صورت می‌گیرد. زیرا دفاع از نظام و وطن، وظیفۀ مشترک همه ما است. 
صالح با اشاره به اینکه طالبان می‌گویند در میان مردم هستیم، این در حالی است که تنها در چند ولسوالی قندها، تقریبا ۶۰ هزار نفر بیجا شده اند. بنابراین، اگر طالبان در ادعای خویش صادق باشند، چرا مردم از ساحات تحت کنترول آنها مهاجرت می‌نمایند.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد که با بیجاشدگان از کود اضطراری و برنامه دسترخوان ملی، کمک و رسیدگی لازم صورت می‌گیرد. 
آقای صالح افزود: علما این را از طالبان بپرسند که آنان با بسیار افتخار می گویند ما با امریکا توافق کرده ایم، اما به کدام دلیل و منطق هموطنان خویش را به قتل می‌رسانند.

امرالله صالح با اشاره به شجاعت و توانایی قوای امنیتی و دفاعی گفت که این نیروها ۹۶ در صد عملیات ها را خودشان انجام میدهند، این خاک ما است، از وجب وجب آن حفاظت و از آن دفاع می کنیم و این کار را وجیبۀ خویش می دانیم.

او تصریح کرد که ما صلح می خواهیم، زیرا در صلح عزت است و از طالبان دعوت می کنیم که بیایید و در داخل افغانستان هرجایی که شما در آن خوش هستید، مذاکرات صلح را به پیش ببرید.

آقای صالح خطاب به طالبان، گفت که شما چرا از مردم هراس دارید؟ دلیل این است که دستان تان به خون ملت سرخ است، همینگونه قدم به قدم ازبیگانگان مشوره می گیرید و اگر به وطن بیایید، سلسله مشورۀ تان با بیگانگان قطع  میشود. 
وی افزود که طالب باید به اراده مردم گردن بماند و بزرگان کندهار بنیاد هویت افغانستان شوند.

طالبان قدم به قدم ازبیگانگان مشوره می‌گیرند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد