طالبان-مذاکرات-صلح-با-افغانستان-را-در-پاکستان-بررسی-می-نمایند

روزنامه گاردین مدعی شده که یک هیئت سه نفره طالبان از دفتر این گروه در قطر به پاکستان سفر کرد تا مذاکرات صلح با دولت افغانستان را بررسی کنند.

به گزارش افغان خبر: روزنامه گاردین چندی پیش مدعی شده بود که طالبان و دولت افغانستان از دو ماه به این سو مذاکرات پنهانی صلح را در قطر انجام داده اند؛ اما این خبر از سوی طالبان و دولت افغانستان رد شد.

به تازگی این روزنامه نوشته که هیئت سه نفره از دفتر طالبان در قطر به اسلام آباد سفر کرده اند تا مذاکرات صلح با دولت افغانستان را در پاکستان بررسی کنند.

این روزنامه انگلیسی به نقل از مقامات ارشد طالبان نوشته که هیئتی این گروه از قطر با هدف مذاکره با مقامات پاکستانی در مورد صلح با افغانستان به اسلام‌آباد سفر کرده است.

یک منبع دیگر در شهر کویته پاکستان به رادیو آزادی بیان داشته که مولوی شهاب الدین دلاور و ملا جان محمد مدنی دو عضو دفتر سیاسی طالبان در قطر با نعیم وردک یکی از اعضای ارشد طالبان مقیم در پاکستان، قرار است اواخر این هفته عازم عربستان سعودی شوند و در آنجا در مذاکرات و گفت‌وگوهای صلح با نمایندگان حکومت و اعضای شورای عالی صلح افغانستان، از طالبان نمایندگی کنند.

رادیو آزادی  از یک منبع طالبان، نام های سه نفر هیئت این گروه که از شهر دوحه به اسلام آباد سفر کرده اند را مولوی شهاب الدین دلاور، مولوی جان محمدمدنی و ملا عبدالسلام گفته است.

اما دفتر طالبان در قطر این گزارشات را نادرست خوانده و شایعه پراکنی از سوی کشور های غربی دانسته است.

در اعلامیه‌ی این گروه آمده که اگر روند مذاکرات صلح آغاز شود، این گروه خبر آنرا در اختیار عموم قرار خواهد داد.

طالبان مذاکرات صلح با افغانستان را در پاکستان بررسی می نمایند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد