طالبان-هدف-ما-انحلال-ارتش-افغانستان-نیست

رییس هیات طالبان در نشست بین الافغانی مسکو گزارش های مبنی بر انحلال ارتش را رد نموده و گفته است که تنها چگونگی ماموریت نیروهای افغان را تغییر خواهد داد.

به گزارش افغان نیوز: شیر محمد عباس استانکزی، رییس هیات طالبان در نشست بین الافغانی مسکو به رسانه ها گفته است؛ هدف ما این بود که نیروهای افغان از سوی امریکا ایجاد شده تا علیه ما جنگ کند، اما با خروج نیروهای خارجی ماموریت آن ها ختم می شود و با ما یک جا خواهند شد. بنابراین از امریکایی‌ها می خواهیم که سامان آلات خود را نیز به این ارتش بگذارند و انتقال ندهند.

آقای استانکزی سخنان منسوب به او در مورد منحل کردن ارتش ملی افغانستان را رد کرده، تاکید می‌ورزد که گروه طالبان تنها چگونگی ماموریت نیروهای افغان را تغییر خواهد داد.

این گفته های استانکزی در حالی مطرح می شود که اشرف غنی، ریس جمهور افغانستان چندی قبل در واکنش به گفته استانکزی در مورد ارتش این کشور، گفته بود: “انحلال نیروهای امنیتی خواب و خیال است و تا خون در بدن دارم، از نیروهای افغانستان حمایت می کنم”.

این درحالی است که رهبران سیاسی افغانستان و نمایندگان طالبان در نشست مسکو نیز بر سر خروج کامل نیروهای خارجی از کشور توافق کرده اند.

طالبان: هدف ما انحلال ارتش افغانستان نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد