طالبان-و-حکومت-در-تلاش-محدودیت-آزادی-بیان-هستند

نهاد های حامی رسانه ها در کشور مدعی اند که رساانه ها میان دو سنگ آسیاب آرد می شوند و مجبورند به طالبان و حکومت مالیات پرداخت نمایند و این امر مانع رشد آزادی بیان می شود.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: مجیب خلوت گر رئیس دیده بان حمایت از رسانه های آزاد افغانستان امروز یک شبنه (29 اسد) در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که رسانه ها با بزرگترین موانع آزادی بیان که طالبان و حکومت است مواجه اند.

خلوت گر تصریح می کند خبرنگاران و رسانه ها در ولایت های غزنی، سرپل و شمال کشور با تهدید، فرار، دلسردی از کار خبرنگاری و پرداخت پول در بدل فعالیت اطلاع رسانی دچار مشکلات زیادی می باشند.

رئیس دیده بان حمایت از رسانه های آزاد افغانستان می افزاید که در ولایت غزنی طالبان از رسانه ها به نام مالیات پول می گیرند و در صورت مخالفت مانع کار این رسانه ها می شوند.

او اظهار داشت در ولایت سرپل همچنان خبرنگاران و رسانه ها دچار محدودیت و تهدید به مرگ مواجه اند که مانعی برای فعالیت آزاد آنان شده است.

خلوت گر همچنان علاوه کرد پنج تهدید در شمال علیه خبرنگاران و نیز متوقف کردن 200 رسانه که 10 رادیو و چهار تلویزیون و بقیه آژانس ها و رسانه های چاپی می شود از عمده ترین چالش های اند که مانع اطلاع رسانی خبرنگاران شده است.

وی در عین حال خاطر نشان می سازد درصورتی که حکومت به این موضوع همچنان بی توجه باشد رسانه ها نمی توانند فعالیت شان را به درستی انجام دهند.

 

 

 

 

طالبان و حکومت در تلاش محدودیت آزادی بیان هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد