طالبان-و-داعش-در-شرق-علیه-هم-و-در-شمال-کشور-کنار-هم-میجنگند

مشاور امنیت ملی کشور ادعا می کند داعش و طالبان در ولایات شرقی علیه هم می جنگند، اما در بخش های شمالی کشور باهم علیه دولت سلاح برداشته اند.

به گزارش افغان نیوز: محمد حنیف اتمر، مشاور شورای امنیت ملی در گفتگو با تایمزآف اندیا بیان داشته که داعش در افغانستان از عراق و سوریه نیامده اند، بلکه جهشی از طالبان پاکستانی و نهضت اسلامی ازبکستان میباشد.

او گفته که روسیه و چین نمیتواند پروژه حمایت از طالبان را در مقابل داعش به انجام برسانند، چون این دو گروه در ولایات شرقی علیه هم و در شمال کشور در کنار هم قرار دارند.

وی افزود: داعش در افغانستان در واقع از تحریک طالبان پاکستان و نهضت اسلامی ازبکستان شکل گرفته است و تحت عنوان جدیدی فعالیت می‌کنند.

اتمر اظهارداشت که چند هفته دیگر قرار است نشستی برای مواجه با افزایش ناامنی در افغانستان بین هند، روسیه، آمریکا و سایر کشورهای منطقه و بازیگران بین‌المللی برگزار شود.

مشاور شورای امنیت ملی تصریح کرد که چالش امنیتی در افغانستان نسبت به سال‌های 2009 میلادی بسیار جدی‌تر است زیرا دولت افغانستان حالا نه با یک گروه منزوی تروریستی بلکه با یک مثلث خشونت مواجه است که یک ضلع آن افراط گرایی و ضلع دیگر آن اقتصاد و ضلع سوم آن نیز حمایت دولتی تروریزم است.

وی گفت که طالبان حالا به گروه‌های تروریستی مانند «لشکرطیبه» و «جیش‌محمد» که هند را تهدید می‌کند و به «جنبش ترکستان شرقی» که چین را تهدید می‌کند پناه داده است.

مشاور امنیت ملی با تاکید ادامه داد: به همین دلیل است که روسیه و چین نمی‌توانند به خواسته خود برسند و از گروه طالبان علیه داعش استفاده کنند.

این در حالی است که خبرهای مبنی برحمایت روسیه از طالبان در ولایات شمال کشور به نشر رسیده و مسکودر تلاش است از این گروه علیه تهدید داعش در افغانستان استفاده نماید.

 

طالبان و داعش در شرق علیه هم و در شمال کشور کنار هم میجنگند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد