طالبان-ویدیوی-اعترافات-زنان-معترض-را-نشر-کردند

وزارت امور داخله طالبان ویدیوی «اعترافات» فعالان زن که در هفته‌های اخیر بازداشت ‌شده‌اند را منتشر کرده‌است.

به گزارش افغان نیوز؛ این ویدیو که بیشتر از سیزده دقیقه از سوی وزارت امور داخله طالبان به ثبت رسیده، شام‌گاه روز(یکشنبه، اول حوت) از سوی برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

در این ویدیو، شماری از زنان معترض بنام‌های «فاطمه، زهرا، مرجان، ثریا، وحیده و ...» می‌گویند: فعالان زن در بیرون از کشور از آن‌ها خواسته‌اند که علیه حکومت دست به اعتراض بزنند.

زنان معترض از افراد و فعالانی که به آن‌ها وعده خروج از افغانستان را در بدل اعتراض‌شان داده‌اند، از «میترا مهران، عطیه مهربان، هدا خموش، زهرا مسوی، نیلوفر ایوبی، حمیرا قادری و ...» نام می‌برند.

یک زن که ظاهرآ کارمند امنیتی وزارت داخله طالبان است، از زنان معترض پرس‌وجو می‌کند و این زنان می‌گویند که آنان از برخورد نیروهای طالبان راضی هستند و در این مدت با آن‌ها  «برخورد درست» صورت گرفته است.

گفته می‌شود؛ زنانی که علیه حکومت شعار سر می‌دادند، از یک خانه در کابل بازداشت شده بودند.

اما هنوز مشخص نیست که «اعترافات» زنان بازداشت‌شده تحت چه شرایطی گرفته شده‌است.

پیش از این، سیما سمر، رییس‌ اسبق کمیسیون حقوق بشر افغانستان نیز از زنان کارمند خواسته بود که بدون توجه به محدودیت‌های طالبان،‌ به وظایف شان باز گردند. 

این درحالی است که سخنگویان طالبان بازداشت زنان معترض را رد کرده‌ و گفته‌بودند که از سرنوشت آنان اطلاعی ندارند و در تلاش اند تا درباره ربوده یا ناپدیدشدن معترضان زن، معلومات بدست آورند.

بربنیاد گزارش‌ها، شماری از بازداشت‌شدگان پس از چند روز آزاد شده‌‌اند؛ اما به نظر می‌رسد هنوز تعدادی قابل توجه از آنان در بازداشت باشند.

طالبان ویدیوی اعترافات زنان معترض را نشر کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد