طالبان-پاکستانی-نمی‌توانند-از-خاک-افغانستان-فعالیت-کنند

سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی طالبان گفته است که دولت آنان به هیچ گروه از جمله تحریک طالبان پاکستانی اجازه فعالیت‌های تروریستی از خاک افغانستان را نمی‌هند.

به گزارش افغان نیوز؛ امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان دیروز( یک‌شنبه، 23 عقرب) در مصاحبه با«خیبر نیوز» بر گفتگوها میان حکومت و طالبان پاکستانی تاکید کرده و گفته است« امارت اسلامی» به هیچ گروه مسلح از جمله تحریک طالبان پاکستان اجازه نمی‌دهد تا از خاک افغانستان فعالیت‌های تروریستی انجام دهد.

سرپرست وزارت خارجه طالبان گفته که امیدوار است تا گفتگوها میان طالبان و دولت پاکستان نتیجه مثبت بدهد.

او گفته که داعش تهدیدی جدی برای افغانستان نیست و «امارت اسلامی» در برابر این گروه اقدام جدی انجام داده و مانع فعالیت‌های داعش شده‌است.

سرپرست وزارت خارجه طالبان در پاکستان با بی‌بی‌سی اردو نیز مصاحبه کرده و بر تحکیم روابط با کشورها از جمله هند تاکید کرده‌است.

او افزوده است: «سیاست حکومت فعلی افغانستان این است تا با همه کشورهای جهان ارتباط خوبی داشته‌باشد. فعالیت‌های دیپلماتیک سفارتخانه‌ها و ارتباطات ما با کشورها سیاست خوبی است، ما نمی‌خواهیم با کشورها در تقابل قرار بگیریم».

متقی ابراز امیدواری کرده است که جهان نیز با دولت تازه تشکیل آنان تعامل و همکاری کند.

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان در حالی از جدی نبودن خطر داعش و مبارزه با این گروه خبر داده است که اعضای این گروه چندین حمله مرگبار در کندز، قندهار و ننگرها انجام داده است. در تازه ترین مورد داعش مسوولیت انفجار در غرب کابل را پذیرفته که در نتجیه آن شش تن کشته شدند.

طالبان پاکستانی نمی‌توانند از خاک افغانستان فعالیت کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد