طالبان-گزارش-مسدود-شدن-رسانه-را-بررسی-می‌کنیم

معاون سخنگوی امارت اسلامی طالبان در واکنش به گزارش فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران مبنی بر مسدود شدن بیش از ۳۰۰ رسانه در شش ماه اخیر، می‌گوید که گزارش‌ها و تشویش‌ها در این مورد را بررسی می‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی امارت اسلامی طالبان امروز(شنبه، 16 دلو) در توییتی گفته است: « امارت اسلامی به آزادی رسانه‌ها متعهد است و رسانه‌ها هم مکلفیت دارند که بی طرف و به ارزش‌های دینی و ملی متعهد باشند».

سمنگانی نگاشته است: ما تلاش داریم موانع دربرابر فعالیت رسانه‌ها را دور نماییم، و از رسانه‌ها نیز می‌خواهیم که به قانون رسانه‌ها عمل نمایند.

روز گذشته فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران نظر سنجی تازه‌ای را منتشر کرد که نشان می دهد از میان 623 رسانه که پیش از سقوط حکومت پیشین در افغانستان فعال بودند، 318 رسانه آن در زمان امارت اسلامی مسدود شده‌اند.

یافته‌های این نظرسنجی نشان می‌دهند که با بسته شدن این رسانه‌ها و تهدید در برابر خبرنگاران 2 هزار و 492 خبرنگار در کشور از کار بیکار شده است.

اما؛ مسوولان امارت اسلامی در واکنش به این گزارش می‌گویند که ما این گزارش و تشویش‌ها در این مورد را بررسی می‌کنیم.

این در حالی است که یافته‌های یک نظر سنجی اتحادیه ملی خبرنگاران که به تاریخ 26 جدی نیز نشان می‌دهد که در زمان حکومت امارت اسلامی رسانه‌ها استقلالیت نشراتی خویش را از دست داده است.
در این نظرسنجی که 500 خبرنگار اشتراک کرده بودند، بیش از 90 درصد آنان گفته بودند که وضعیت موجود در کشور خود سانسوری را خلق کرده و همچنان بیش از 95 درصد گفته که وضعیت موجود باعث شده تا رسانه‌ها در قسمت نشرات خود سانسوری ایجاد کنند.

طالبان: گزارش مسدود شدن 318 رسانه را بررسی می‌کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد