طالبان،-حکومت-و-مردم-افغانستان-تصمیم-گیرنده-هستند

فرمانده ستاد مرکزی ارتش امریکا در مورد حضور نیروهای کشورش گفته است که هرگونه تصمیم در آینده بطور مستقیم به گفت‌وگوهایی بستگی دارد که دولت، مردم افغانستان و طالبان در آن دخیل باشند.

به گزارش افغان نیوز: جنرال کنت مک‌کنزی فرمانده ستاد مرکزی ارتش امریکا (سنتکام) در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشته است که در حال حاضر درباره حضور نیروهای امریکایی و یا ائتلاف در افغانستان هیچ تصمیمی گرفته نشده و هرگونه تصمیم در آینده بطور مستقیم به گفت‌وگوهایی بستگی دارد که دولت، مردم افغانستان و طالبان در آن دخیل باشند.

فرمانده سنتکام تاکید کرده است که نیروهای امریکایی تا زمان تکمیل ماموریت خود در افغانستان حضور خواهند داشت و ماموریت نیروها این است که از خاک افغانستان برای حمله به امریکا استفاده نخواهد شد.

وی در حالی اظهار داشته که برنامه‌ای برای خروج نیروهای امریکایی از افغانستان وجود ندارد که طالبان این موضوع را به عنوان یکی از پیش‌شرط‌های اشن برای پیوستن به روند صلح عنوان کرده اند.

زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان نیز اخیرا در توئیتی خطاب به طالبان گفته بود که این گروه باید سلاح‌های خود را بر زمین گذاشته و اعلام آتش‌بس کند.

سخنگوی طالبان نیز در واکنش به این اظهارات گفت که واشنگتن به جای این خیال‌پردازی‌ها باید استفاده از زور در افغانستان را متوقف کند و از متحمل شدن تلفات انسانی و زیان‌های مالی بیشتر برای حفظ دولت افغانستان جلوگیری کند.

طالبان، حکومت و مردم افغانستان تصمیم گیرنده هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد