طرح-برگزاری-انتخابات-پارلمانی-سر-میز-رئیس-جمهور-قرار-میگیرد

کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرده که تا تاریخ ۲۰ ماه جاری میلادی طرح جامع برگزاری انتخابات پارلمانی و شورای های ولسوالی ها را به ریاست جمهوری ارائه میکند.

به گزارش افغان خبر: نجیب الله احمدزی رئیس کمیسیون مستقل انتخابات بیان کرد که یک طرح جامع برای برگزاری انتخابات آینده را در بیستم ماه جاری میلادی به «اشرف‌غنی» رئیس‌جمهور کشور ارائه می‌کند.

وی به رادیو آزادی گفت: یک طرح جامع را که در مورد سیستم منطقه‌ای است در تاریخ 20 فبروری به رئیس‌جمهور ارائه خواهد کرد و پس از تصویب آن توسط کابینه، برنامه‌های کمیسیون انتخابات بصورت عملی اعلام خواهد شد.

در حالی که احمدزی در مورد جزئیات این طرح اظهارنظری نکرد اما تقسیم حوزه‌های انتخاباتی و کارت‌های رای‌ از بخش‌های مهم این طرح است.

حدود دو ماه قبل، مقامات کمیسیون انتخابات اعلام کرده بودند که سه کمیته به مدت دو ماه مسائل  حقوقی، مالی و عملیاتی برگزاری انتخابات را بررسی خواهند کرد و سپس زمان آن را اعلام می‌کنند.

وی افزود که کمیته حقوقی، این دستور کارها را ارزیابی خواهد کرد و پس از اتمام کار کمیته‌های مالی و عملیاتی نیز زمان برگزاری انتخابات پارلمانی و شورای شهرستانها مشخص خواهد شد.

این در حالی است که شماری از ولسوالی های کشور در ناامن هستند و هنوز حوزه های انتخاباتی مشخص نگردیده و مسئله توضیع کارت های رایدهی نیز حل ناشده باقی است.

طرح برگزاری انتخابات پارلمانی سر میز رئیس جمهور قرار میگیرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد