طرح-بودجه-۱۴۰۰-برای-دومین-بار-از-سوی-مجلس-رد-شد

مجلس نمایندگان کشور با رد طرح بودجه سال مالی ۱۴۰۰ گفته است که حکومت ۱۷ مورد اصلاحاتی را در این سند ملی نادیده گرفته شده است.

به گزارش افغان نیوز: اعضای مجلس نمایندگان کشور، امروز شنبه( ۲۷، جدی) پیش‌نویس دوم سند بودجه‌ی سال مالی ۱۴۰۰ را در نشست عمومی این مجلس رد کردند.

در پیش‌نویس دوم سند بودجه برای سال مالی ۱۴۰۰ خورشیدی بیش از ۴۷۳ میلیارد افغانی در نظر گرفته شده است که از این میان، بیش از ۳۱۱ میلیارد افغانی بودجه‌ی عادی و ۱۶۱.۸۴۲ میلیارد افغانی بودجه‌ی انکشافی پیش‌بینی شده است.

میررحمان رحمانی، رییس مجلس نمایندگان در نشست امروز این مجلس گفت که این پیش‌نویس سند بودجه ۱۴۰۰، ۲۰ مشکل جدی دارد.

او افزود که ۱۷ مشکل قبلی که باعث رد پیش‌نویس اول سند این بودجه در مجلس نمایندگان شده بود، نیز شامل این مشکلات است.

آقای رحمانی تأکید کرد: «حکومت علاوه بر اینکه به استثنای ۱۷ مورد تخطی موجود در مسوده‌ی بودجه‌ی قبلی توجه نکرده است، متأسفانه دو مورد جدید دیگر هم به آن افزوده است. همچنان به موضوع یکسان سازی معاشات نیز در مسوده‌ی بودجه هیچ توجهی نشده است.»

این درحالی است که دو روز پیش (پنج‌شنبه، ۲۵ جدی) این پیش‌نویس از سوی کمیسیون مالی و بودجه، محاسبات عمومی و امور بانک‌های مجلس نمایندگان نیز رد شده بود.

در همین حال، شهروندان و اعضای جامعه مدنی، امروز شنبه(27، جدی) طی یک گردهمایی در مقابل دروازه پارلمان کشور دست به اعتراض زده و می‌گویند که طرح یک‌‌سان سازی معاشات کارمندان پایین رتبه دولتی خط سرح مردم افغانستان است.

طرح بودجه ۱۴۰۰ برای دومین بار از سوی مجلس رد شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد