طرح-تونل-دوم-سالنگ-مبلغ-میلیون-دالر-هزینه-برداشته-است

وزرت فواید عامه از نهایی شدن طرح تونل دوم سالنگ خبرداده می گویند؛ که روند بررسی های فنی و طراحی که مبلغ ۱۹ میلیون دالر هزینه برمی دارد تا دو سال دیگر پایان می یابد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز؛ مهدی روحانی سخنگوی وزارت فواید عامه٬ به رسانه ها می گوید که بررسی های فنی و طراحی تونل دوم سالنگ دو سال زمان نیازدارد تا به بهرده برداری برسد.

سخنگوی این وزارت تایید می کند که روند بررسی های فنی و طراحی که مبلغ ۱۹ میلیون دالر هزینه برمی دارد از سوی بانک آسیایی تمویل و تا دو سال دیگر پایان می یابد.

روحانی تصریح می کند که  این تونل به همکاری یک شرکت آسترالیایی و بربنیاد برنامه های طرح ریزی شده به پیش می رود  که همزمان با آن راهکار های کوتاه مدت نیز برای رفع مشکلات سالنگ ها روی دست گرفته شده است.

وی همچنان افزود که  بررسی های ماین پاکی و زمین نیز جریان دارند که تا ۱۷ ماه دیگر این بررسی ها در این ساحه به پایان می‌رسد.

در همین حال نذیراحمد نجابی، استاد دانشگاه در این باره اظهار داشت این طرح به دلیل عدم تغییرات بنیادی از نظر سیستم، کدرها، مسائل طرح و سروی و بررسی‌های امکان سنجی عملی نیست.

از سویی هم، شماری از راننده ‌گان  شاهراه شمال کشور، حکومت را در امر بازسازی جاده ها به کم کاری متهم می سازد و می‌گویند که  حکومت در ۱۸ سال گذشته، نتوانسته است این جاده و گذرگاه سالنگ را به گونۀ لازم بازسازی کند.

آنان می‌گویند که جادۀ شمال کشور به دلیل تخریبی بیش از حد که دارد رانندگان و مردم  با دشواری‌های زیادی روبه رو هستند.

تونل دوم سالنگ به درازای ۱۲کیلومتر از منطقه اولنگ در سالنگ جنوبی تا منطقه دوشاخ در سالنگ شمالی ساخته خواهد شد.

از سوی هم این وزارت از کار بازسازی ۳۰کیلومتر جاده کنونی سالنگ در آینده نزدیک خبر داده می گوید که کا علمی این جاده ها به زودی آغاز می شود.

طرح تونل دوم سالنگ مبلغ 19 میلیون دالر هزینه برداشته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد