طرح-جدید-امریکا-در-قبال-افغانستان

براساس طرحی که از سوی اداره دونالد ترامپ اتخاذ شده است، نیروهای افغان باید از مناطق دور دست و کم جمعیت عقب‌نشینی کنند و برای تامین امنیت شهرهای عمده تلاش نمایند.

به گزارش افغان نیوز: روزنامه نیویارک تایمز، به نقل از منابع آمریکایی گزارش داده که این تصمم از سوی اداره دونالد ترمپ اتخاذ شده که بخشی از استراتژی جدید آمریکا در قبال افغانستان است.

هرچند در باره این استراتژی جزییات بیشتر ارایه نشده، اما در آن آمده است که نیروهای افغان از مناطق آسیب‌پذیر و بخاطر تمرکز بیشتر روی تامین امنیت شهرهای عمده از مناطق دور دست عقب‌نشینی کنند.

مقامات آمریکایی گفته‌اند، این برنامه باعث می‌شود، تا طالبان مناطق تحت کنترل خود را حفظ کنند و نیروهای امنیتی افغان امنیت مراکز شهرهای عمده (کابل، قندهار، قندوز و جلال آباد) را تامین کند.

با این حال، مقامات حکومتی افغانستان، هنوز در باره این طرح واکنش نشان نداده‌اند. این درحالی است که هم اکنون بخش زیادی از مناطق افغانستان تحت کنترل طالبان است.

برنامه جدید آمریکا مبنی بر عقب‌نشینی نیروهای افغان از مناطق دور دست درحالی ارایه می‌شود که دونالد ترامپ سال گذشته گفته بود، برای طالبان و داعش هیچ جای امن وجود نخواهند داشت.

طرح جدید امریکا در قبال افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد