طرح-قانون-اجتماعات-و-تظاهرات-بازنگری-شد

طرح قانون اجتماعات، اعتصابات و تظاهرات به منظور اعمال پیشنهادات کمیسیون مستقل حقوق بشر و جامعه مدنی، مورد بازنگری قرار گرفت.

به گزارش افغان نیوز: این قانون درجلسه ای به ریاست استاد سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور و با شرکت مقام های وزارت های عدلیه، داخله، دفتر شورای امنیت ملی و بورد عدلی وقضایی ریاست جمهوری مورد بازنگری قرار گرفت.

بر اساس مصوبه ای شماره 5 جلسه مورخ 14 سرطان 1396، کابینه حکومت وحدت ملی ، وزرای عدلیه، داخله، رئیس کمیسیون اصلاحات اداری وخدمات ملکی، مکلف شده بودند که به ریاست معاون رئیس جمهور بعد از مشوره با جامعه مدنی و کمیسیون حقوق بشر، طرح قانون اجتماعات، اعتصابات و تظاهرات را بررسی کنند.

در جلسه ای که به همین منظور در تاریخ 27 سرطان 1396 به ریاست معاون دوم رئیس جمهور و اشتراک اعضای موظف برگزار شده بود، به کمیسیون مستقل حقوق بشر و جامعه مدنی وظیفه سپرده شده بود که نظریات خویش را در مورد طرح این قانون، به صورت مکتوب ارائه نمایند.

جلسه ای روز گذشته، به منظور بررسی و توحید نظریات جامعه مدنی و کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان در مورد طرح قانون اجتماعات، اعتصابات و تظاهرات، در دفتر معاون دوم رئیس جمهور برگزار شد.

اعضای جلسه، پیشنهادات جامعه مدنی و کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان را مورد به مورد، بررسی کرده و آن را در طرح قانون اجتماعات، اعتصابات و تظاهرات تطبیق کردند.

پس از بررسی مفصلی که در مورد نظریات پیشنهادی جامعه مدنی و کمیسیون حقوق بشر صورت گرفت، به وزارت عدلیه هدایت داده شد که پس از تنظیم اصلاحات مطرح شده در متن، طرح قانون اجتماعات، اعتصابات و تظاهرات را به منظور طی مراحل نهایی، به کابینه ارائه نماید.

طرح قانون اجتماعات و تظاهرات بازنگری شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد