ظرفیت-تولید-برق-بند-کجکی-به-۱۵۰-میگاوات-می‌رسد

امارت اسلامی طالبان می‌گوید که در ماه حمل سال آینده، ظرفیت تولید برق بند کجکی به ۱۵۰ میگاوات ارتقاء می‌یابد و مردم جنوب کشور از آن مستفید خواهند شد.

به گزارش افغان نیوز؛ نشست هیئت اقتصادی به ریاست مولوی عبدالسلام حنفی معاون رییس الوزرای طالبان، ناوقت روز گذشته برگزار شد. 

انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان می‌گوید که در این نشست پیرامون بانک میوند، کیفیت سیخ گول در فابریکه‌ها، لابراتوارهای آزمایش مواد نفتی در بنادر، مشکلات و چالش‌های کامپلکس صنعتی البدر و وضعیت عمومی اقتصاد کشور‌ بحث شده است.

همچنان در این نشست فیصله شده که وسایل الکترونیکی برای انتقال برق بند کجکی به ولایات قندهار و هلمند به گونه عاجل خریداری شود. 

آقای سمنگانی می‌افزاید که کار بند کجکی ادامه دارد و در ماه حمل سال آینده ظرفیت تولید برق بند کجکی به ۱۵۰ میگاوات ارتقاء می‌یابد و تاجران و مردم جنوب کشور از آن مستفید خواهند شد.

این درحالی است که مرحله اول ساخت بند کجکی بالای دریای هلمند، توسط شرکت امریکایی «موریسن کنودسن» در سال ۱۳۳۲ خورشیدی به‌منظور کنترول سیلاب‌ها و آبیاری زمین‌های زراعتی آغاز شد. در این مرحله، کار ساختمان بند به ارتفاع ۹۰ متر و طول ۲۹۰ متر با ظرفیت ذخیره ۱٫۷ میلیارد مترمکعب آب در سه کاسه بند به پایان رسید.

ظرفیت تولید برق بند کجکی به ۱۵۰ میگاوات می‌رسد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد