ظریف-در-نشست-بین‌الافغانی؛-امریکا-شکست-خورد

وزیر خارجه ایران در نشست بین‌الافغانی در تهران، گفت که امریکا شکست خورده و رهبران افغانستان باید برای آینده کشور شان تصمیم بگیرند.

به گزارش افغان نیوز؛ نشست شماری از چهره‌های سیاسی و نماینده‌گان دولت با هیأت طالبان با حضور محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، صبح امروز چهارشنبه(۱۶، سرطان) در تهران آغاز شد.

در این نشست، عبدالسلام رحیمی، نماینده رییس جمهور در امور صلح، عبدالکریم خرم، وزیر پیشین اطلاعات و فرهنگ و شماری دیگر از چهره سیاسی به ریاست محمدیونس قانونی و همچنان هیأت طالبان به ریاست محمدعباس استانکزی شرکت کرده‌اند.

به نقل از یسنا، محمد جواد ظریف در این نشست گفته است که امریکا در افغانستان شکست خورده و حضور این کشور در افغانستان موجب «خرابی‌های بسیاری» شده است.

وی تأکید کرده است که امروز مردم و رهبران سیاسی افغانستان باید برای آینده کشورشان تصمیمات دشوار بگیرند.

وزیر خارجه ایران نتایج منازعات و جنگ را نامطلوب خوانده و تأکید کرده است که بازگشت به میز مذاکرات بین‌الافغانی و تعهد به راهکارهای سیاسی بهترین انتخاب از سوی رهبران و جریان‌های سیاسی افغانستان است.

پیش از این، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان، گفته بود که اجندای این نشست، گفت‌وگو روی مهاجران و مسایل مرزی و نیز مساله صلح افغانستان و منطقه است.

این درحالی است که ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحدۀ امریکا (سینتکام) اعلام کرده که ۹۰ درصد از نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان، این کشور را ترک کرده‌اند.

ظریف در نشست بین‌الافغانی؛ امریکا شکست خورد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد