عاملان-تیراندازی-به-معترضان-تحت-پیگرد-قرار-گیرند

رئیس جمعیت اسلامی افغانستان، تیر اندازی به سمت معترضین ولایت بدخشان را دشمنی با نظام دانسته و از حکومت خواست تا عاملان این حادثه خونین را مجازات کند.

به گزارش افغان نیوز؛ صلاح الدین ربانی، رئیس جمعیت اسلامی افغانستان، امروز چهارشنبه( 19، جوزا ) در پیامی نگاشته است که مردم بدخشان، با آنکه مردم آرام‌خو اند، طی دو دهه اخیر در دفاع از کشور و نظام، فرزندان آن‌ها در چارچوب نیروهای دفاعی و امنیتی بیشترین قربانی دادند و استفاده از روش سرکوب و خشونت آمیز علیه آنها، در حقیقت دشمنی با نظام و دولت است.

آقای ربانی می‌افزاید که با عاملان این حادثه غم انگیز باید برخورد قانونی صورت گیرد و به زخم های دل مردم این ولایت به ویژه خانواده‌های قربانیان حادثه دیروز، مرحمی گذاشته شود.

این درحالی است که روز گذشته، راهپیمایی باشنده‌گان بدخشان در اعتراض به افزایش ناامنی، عدم دسترسی به آب و برق در این ولایت به خشونت کشیده شد که در نتیجه آن سه تن کشته و 24 تن زخمی شدند.

نیک محمد نظری، سخنگوی  ولایت بدخشان به رسانه‌ها گفته که مظاهره کنندگان می‌خواستند از دیوار ولایت داخل دفتر ولایت شده و بالای کارمندان حمله کنند که در واکنش به این اقدام غیر قانونی، نیروهای امنیتی چند فیر هوایی انجام داده اند.

سخنگوی ولایت بدخشان با رد این ادعا می‌گوید که این افراد توسط  شلیک نیروهای امنیتی زخمی نشده اند بلکه توسط پرتاب سنگ و چوب خودشان زخمی شده‌اند.

عاملان تیراندازی به معترضان تحت پیگرد قرار گیرند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد