عاملان-قتل-یک-خبرنگار-در-زابل-مجازات-شوند

شب گذشته محمدیعقوب شرافت خبرنگار تلویزیون ملی در ولایت زابل ترور شد، مجلس نمایندگان از حکومت خواسته تا عاملین این حادثه را بازداشت کرده؛ مجازات نمایند.

به گزارش افغان خبر: مجلس نمایندگان امروز دوشبنه (26 میزان) از دولت خواستار بررسی قضیه قتل محمدیعقوب شرافت گردید و از نیروهای امنیتی خواست تا عاملان این حادثه را بازداشت نماید.

حاجی ظاهر قدیر نایب اول مجلس نمایندگان، ترور این خبرنگار را در ولایت زابل محکوم کرده و گفت که باید نیروهای امنیتی عاملان این قضیه را به پنجه قانون بسپارد.

در آغاز سال جاری حمله انتحاری بر موتر حامل کارمندان یک تلویزیون خصوصی در کابل جان هشت تن از فعلان رسانه‌یی را گرفت بعد از آن دوتن خبرنگار در ولایت هلمند مورد هدف راکت طالبان مسلح قرار گرفته جان باختند.

در آخرین مورد شب گذشته محمد یعقوب شرافت خبرنگار تلویزیون ملی افغانستان در ولایت زابل هنگام بازگشت به سوی خانه اش مورد حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفت و کشته شد.

شینکی کروخیل یکی از اعضای مجلس نمایندگان گفت که خبرنگاران هیچ چیزی برای دفاع از خود ندارند و قتل این افراد جنایت بزرگ محسوب میشود.

 خانم کروخیل علاوه کرد که این افراد برای بیان واقعیت ها در جامعه فعالیت میکنند و باید عاملان قتل خبرنگاران مورد پیگرد قانونی قرار گیرد.

زهرا توخی نماینده مردم زابل در مجلس نیز گفت: "یعقوب شرافت خبرنگار جوان توسط دشمنان مردم افغانستان کشته شده است و باید عاملان این قتل شناسایی و تحت پیگرد قرار گیرند".

خانم توخی از مقام های امنیتی کشور خواست که برای تامین امنیت جان خبرنگاران در سراسر کشور توجه کنند.

خشونت علیه خبرنگاران در سال جاری افزایش بی سابقه داشته و بر اساس تحقیق نهاد های حامی خبرنگاران بیشتر خشونت ها علیه خبرنگاران از سوی افراد دولتی صورت گرفته است.

 

عاملان قتل یک خبرنگار در زابل مجازات شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد