عبدالحکیم-منیب-به-حیث-سرپرست-وزارت-حج-و-اوقاف-گماشه-شد

عبدالحکیم منیب از سوی محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور به عنوان سرپرست‌ در وزارت ارشاد، حج و اوقاف گماشته شد.

به گزارش افغان نیوز: در این فرمان که امروز شنبه (6، دلو) منتشر شده، آمده است: «به تأسی از حکم بند ۱۳ ماده ۶۴ قانون اساسی، توظیف محترم مولوی عبدالحکیم منیب، به حیث سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف جمهوری اسلامی افغانستان، منظور است.»

ارگ ریاست جمهوری در یک فرمان دیگر، از وزیر دولت در امور پارلمانی خواسته است که این نامزدوزیر را با رعایت صراحت بند ۳ ماده ۹۱ قانون اساسی برای اخذ رأی اعتماد به پارلمان معرفی کند.

آقای منیب در گذشته به حیث معین مسلکی وزارت ارشاد، حج و اوقاف نیز کار کرده است. 

پیش از این، فیض‌محمد عثمانی، به حیث وزیر در این وزارت کار می‌کرد.

این تقرری در سطوح رده‌بالای حکومتی در حالی انجام می‌شود که پیش از این شماری از نامزدان احتمالی انتخابات ریاست جمهوری مدعی شده‌ بودند که عزل و نصب‌های اخیر در پست‌های کلیدی حکومت، مانور انتخاباتی و کمپاینی از سوی آقای غنی است.

نامزدان احتمالی انتخابات ریاست جمهوری، با استناد به این عزل و نصب‌ها، رییس جمهور غنی را به استفاده انتخاباتی از مناصب دولتی متهم کردند.

احمد ولی مسعود، رییس بنیاد "شهید احمد شاه مسعود" امروز شبنه(6، دلو) طی یک کنفرانس خبری گفت که تیم های انتخاباتی حکومتی از صلاحیت های دولتی برای پیروزی شان استفاده می کنند و حتی پروژه های خیالی را افتتاح نموده و افراد را سلیقه ای نصب و برطرف می سازند.

عبدالحکیم منیب به حیث سرپرست وزارت حج و اوقاف گماشه شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد