عبدالله--توزیع-شناسنامه-های-برقی-باعث-ایجاد-بحران-می-شود

عبدالله عبدالله، رییس اجراییه کشور آغاز روند توزیع شناسنامه های برقی توسط رئیس جمهور غنی را یک اقدام نقاق انگیز در میان اقوام دانسته و می گوید، در شرایط کنونی که مردم نیاز به امنیت و وحدت دارند، نباید پروسه ای را که میان مقامات هنوز به توافق نرسیده آغاز نماییم.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رئیس اجراییه حکومت وحدت ملی طی نشست فوق العاده بعد از آغاز پروسه توزیع شناسنامه های برقی توسط ریئس جمهورغنی گفت: این پروسه نتیجه مثبتی در پی نخواهد داشت و مردم نیز از آن حمایت نخواهند کرد.

داکتر عبدالله  ضمن بحران زا خواندن این پروسه علاوه نمود که روند توزیع شناسنامه های برقی یک پروسه ناتکمیل و جنجالی است که از نظر سیاسیون و اقوام افغانستان مشروعیت ندارد.

وی همچنان گفت که" من به دلیل مناسب نبودن زمان شروع این پروسه و نیز اولویت نداشتن آن در شرایط نگران کننده فعلی و همچنین عدم حمایت مردم از این روند شرکت نکرده و نخواهم کرد."

آقای عبدالله تاکید می کند که او مخالف توزیع شناسنامه های برقی نیست اما زمان برای آغاز این روند مناسب نبوده و تا حل مشکلات وعملی شدن توافقنامه حکومت وحدت ملی در این زمینه، این پروسه از نظر ریاست اجراییه غیر مشروع است.

وی امنیت، فقر و بیکاری، فساد و حکومتداری خوب را از نیازهای اساسی مردم عنوان نمود و افزود که رئیس جمهور باید قبل از آغاز این پروسه، با مبارزه علیه این پدیده ها مرحمی بر دل های درد دیده مردم می گذاشت.

ریس اجراییه از عدم عملی شدن توافقات حکومت وحدت ملی یاد کرد که منافع بزرگ ملی، ثبات سیاسی و امنیت مردم از اهداف اساسی این حکومت بود که تاکنون هیچ یکی از این تعهدات عمل نشده است.

عبدالله : توزیع شناسنامه های برقی باعث ایجاد بحران می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد