عبدالله-آزادی-بیان-افغانستان-در-سطح-منطقه-کم‌نظیر-است

رهبر تیم ثبات و همگرایی می گوید؛ هرچند در چند سال گذشته، ده‌ها خبرنگار در حملات انتحاری و مسلحانه تروریستان کشته شدند؛ اما با آن‌هم، رسانه‌های خصوصی و آزادی بیان افغانستان در سطح منطقه کم‌نظیر است.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه و رهبر تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی، روز گذشته طی اعلامیه‌ای به مناسبت روز ملی خبرنگار گفت که اعضای این تیم در گرماگرم مذاکرات صلح، متعهد هستند از آزادی بیان و رسانه‌های کشور با تمام توان، دفاع و حراست کنند.

آقای عبدالله در این اعلامیه گفته است، در چند سال گذشته ده‌ها خبرنگار در حملات انتحاری و مسلحانه تروریستان کشته شده‌اند؛ اما با آن‌هم امروز "رسانه‌های خصوصی کشور و آزادی بیان افغانستان، در سطح منطقه کم‌نظیر است."

وی افزوده است که در گرماگرم مذاکرات صلح، متعهد هستند که از آزادی بیان و رسانه‌های افغانستان با تمام توان دفاع و حراست کنند؛ زیرا آزادی‌ بیان و رسانه‌های پویا و دموکراتیک، جز دست‌آوردهای بزرگ دو دهه پسین مردم افغانستان است و معامله‌ناپذیر می‌باشد.

در همین حال، حمدالله محب، مشاور امنیت ملی نیز اعلام نموده که حقوق، مصوونیت کاری و دسترسی خبرنگاران به اطلاعات دقیق و به موقع و آزادی بیان هرگز تحت هیچ عنوانی معامله نمی‌شود.

عبدالله: آزادی بیان افغانستان در سطح منطقه کم‌نظیر است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد