عبدالله-از-آغاز-هفتۀ-کاهش-چشمگیر-خشونت-استقبال-کرد

ریاست اجراییه در پیوند به روشن‌شدن تاریخ امضای موافقت‌نامۀ صلح و آغاز هفتۀ کاهش چشمگیر خشونت اعلام نموده که امیدواریم این روند منجر به مذاکرات بین‌الافغانی گردد.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این ریاست که نا وقت شب گذشته منتشر  شد، آمده است که خوشبختانه در نتیجۀ مذاکرات ایالات متحده امریکا و طالبان، مرحلۀ «کاهش چشمگیر خشونت‌» آغاز شد و تاریخ امضای موافقت‌نامۀ صلح مشخص گردید.

اعلامیه افزوده است که کاهش چشمگیر خشونت گام مهم در راستای آتش‌بس سرتاسری و دایمی، اعتمادسازی میان طرف‌ها و شروع مذاکرات بین‌الافغانی می‌باشد. از همین رو، پیوسته از هر اقدامی در راستای کاهش تلفات نیروهای امنیتی، جلوگیری از کشتار غیرنظامیان و کاهش درد و رنج مردم، حمایت و دفاع کرده‌ایم.

عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در  این اعلامیه گفته است که امیدواریم با امضای موافقت‌نامۀ صلح میان ایالات متحده امریکا و طالبان، بلافاصله مذاکرات بین‌الافغانی که فصل مهم مذاکرات صلح است، آغاز گردد.

عبدالله گفت: ما به همکاری صادقانه، تسهیل روند و معرفی هیأت همه‌شمول، جامع و با صلاحیت از نامِ جمهوری اسلامی افغانستان در مذاکرات بین‌الافغانی متعهد هستیم.

وی افزوده است که پیشرفت در مذاکرات صلح، محصول جان‌بازی و ایثار نیروهایی است که به قیمت جان‌شان از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشور دفاع کرده‌اند. ما این موفقیت را برای نیروهای مسلح کشور و مردم افغانستان تبریک می‌گوییم و از تمام جهت‌ها می‌خواهیم در موفقیت این روند همکاری نمایند.

این درحالی است که رییس جمهور غنی ساعاتی پس از دیدار با خلیل‌زاد، در سخنانی که از طریق صفحه‌ی ارگ ریاست جمهوری ساعت هشت دیشب نشر شد، گفت: نیروهای امنیتی و دفاعی ما در هفته کاهش خشونت در حال مدافعه فعال قرار داشته و به جز از طالبان، عملیات‌های‌شان را در مقابل داعش، القاعده و سایر گروه‌های تروریستی هم‌چنان ادامه خواهند داد.

عبدالله از آغاز هفتۀ کاهش چشمگیر خشونت استقبال کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد