عبدالله-از-روش-مقابله-با-جنگ-روانی-در-افغانستان-استقبال-کرد

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی از تفاهم‌نامه همکاری میان ریاست اجراییه و وزارت امور داخله در زمینه‌ی روش مقابله با جنگ روانی استقبال کرد.

به گزارش افغان نیوز: جلسۀ کمیتۀ اجرایی رشدِ فرهنگ و هنر با حضور نماینده‌های ادارات دولتی و خارجی، استادان دانشگاه، فرهنگیان و هنرمندان در ریاست اجراییه برگزار شد.

وزارت امور داخله در مورد روش مقابله با جنگ روانی مخالفان دولت سخن گفت که بر مبنای آن برای صدها تن از نیروهای امنیتی سمینارهای آموزش فن بیان برگزار شده و ریاست اجراییه کشور در این زمینه با وزارت امور داخله همکاری می‌کند.

نماینده‌ی وزارت خارجه در این نشست از برگزاری برنامه‌های جداگانه تحصیلی و تعلیمی به کارمندان دولتی سخن گفت و مشاور وزارت معارف از برگزاری سمینارهای جداگانه در مورد املا و انشای زبان‌های فارسی و پشتو گزارش ارایه کرد.

رییس حفاظت و احیا آبدات تاریخی وزارت اطلاعات و فرهنگ از تلاش‌ها به منظور حفاظت از منار جام صحبت کرد و افزود که بنابر دلایل امنیتی، وزارت اطلاعات و فرهنگ نتوانسته است نمایندۀ یونسکو را بخاطر بازدید از منار جام به ولایت غور انتقال دهد.

در همین حال، عبدالله عبدالله، رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان با قدردانی از پیشرفت‌‌ها در زمینۀ کارهای فرهنگی و هنری، به تلاش‌های بیشتر در این زمینه تأکید ورزید.

رییس اجراییه کشور ایجاد کمپلیکس کتابخانۀ عامۀ کابل را سرمایه‌گذاری دوام‌دار برای تعلیم و تحصیل در کشور دانسته و به رییس کتابخانه عامۀ کابل هدایت داد تا پلان کاری آن‌را ترتیب و بودجه مورد نیاز سنجیده شود.

عبدالله از تفاهم‌نامه همکاری میان ریاست اجراییه و وزارت امور داخله در زمینه‌ی روش مقابله با جنگ روانی استقبال کرد و کار روی ایجاد تلویزیون باختر و اکادمی هنر افغانستان را قناعت بخش خواند.

وی به وزارت اطلاعات و فرهنگ هدایت داد تا در هماهنگی با مردم محل زمینۀ کار حفاظت از منار جام هرچه زودتر مساعد شود و در دو ماه اقدام لازم برای این آبده‌ی تاریخی صورت گیرد و هر هفته از چگونگی پیشرفت کار در این زمینه گزارش دهد تا راهکار عملی و به موقع در رابطه روی دست گرفته شود.

در این نشست سفارت ایالت متحده آمریکا در کابل، از پیشرفت‌های فرهنگی و هنری در کشور تقدیر به عمل آورد و در پایان به مناسبت کناره‌گیری خانم پتریشیا مک فلپس نمایندۀ یونسکو در افغانستان، ریاست اجراییه کشور از نقش وی در پیشرفت‌های هنری و فرهنگی کشور قدردانی نمود.

عبدالله از روش مقابله با جنگ روانی در افغانستان استقبال کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد