عبدالله-از-فرصت‌ها-برای-رسیدن-به-صلح-باید-استفاده-کنیم

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی می گوید: موقف ما همیشه این بوده که از هر فرصت پیش ‌آمده، برای رسیدن به یک صلح پایدار باید استفاده کنیم.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی امروز دو شنبه(6، عقرب) در نشست شورای وزیران گفت؛ در حالی که صلح و انتخابات دو بحث مطرح و مهم در کشور است، اما او به این باور است، هر زمانی که فرصت برای تأمین صلح موجود باشد، از آن باید استفاده شود.

رییس اجرایی کشور افزود: از فرصت‌هایی که برای صلح است، استفاده کنیم؛ زیرا صلح فراگیر به یک دیدگاه همه‌شمول و یک دیدگاه برای آینده‌ی دور را ضرورت دارد. بنابراین، موقف ما همیشه این بوده که هر فرصتی که پیش می‌آید، از آن فرصت استفاده کنیم.

آقای عبدالله در بخشی از صحبت‌هایش گفت که در کنار بحث صلح، از تأمین شفافیت انتخابات نیز نباید غافل بود؛ زیرا نتایج آرای پاک در انتخابات باید تعیین‌کننده‌ی سرنوشت کشور باشد.

وی انتخابات شفاف را عامل نجات مردم‌سالاری و تأمین ثبات در کشور خواند و همچنان از کمیسیون‌های انتخاباتی نیز خواست که در باقی روند انتخابات استقلال‌شان را برای تأمین شفافیت حفظ کنند. عبدالله در عین حال ابراز امیدواری کرد که انتخابات شفاف باعث تغییر مثبت در تمامی عرصه‌ها در کشور شود.

این در حالی است که انتخابات ریاست‌جمهوری در ششم میزان برگزار شد. براساس زمان‌بندی کمیسیون مستقل انتخابات، قرار بود نتایج ابتدایی این انتخابات در تاریخ ۲۷ میزان و نتایج نهایی نیز در تاریخ ۱۶ عقرب اعلام شود، اما حواعلم نورستانی، رییس این کمیسیون روز گذشته (یک‌شنبه، ۵ عقرب) اعلام کرد که نتایج ابتدایی انتخابات را در ۲۳ عقرب اعلام می‌کند.

عبدالله: از فرصت‌ها برای رسیدن به صلح باید استفاده کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد