عبدالله-از-پیشرفت-در-روند-صلح-ابراز-ناامیدی-کرد

رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی با اشاره به اینکه بیش از هر زمانی دیگر به وحدت و انسجام ضرورت داریم، گفت که طالبان انعطاف نشان ندادند و پیشرفت قابل ملاحظه‌ی در روند صلح به دست نیامده است‌.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی، روز گذشته در دیدار با اعضای زنان کمیته رهبری شورا گفت: کشور بیش از هر زمانی دیگر به وحدت و انسجام سیاسی ضرورت دارد.

رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی افزود: با وجود که فرصت‌های زیادی فراهم بود، اما طالبان انعطاف نشان ندادند و پیشرفت قابل ملاحظه‌ی در روند صلح به دست نیامد.

آقای عبدالله تاکید کرد که تشدید جنگ‌ها وضعیت را پیچیده‌تر می‌سازند، ادامه‌ی جنگ به زیان مردم است. اما اگر گروهی فکر می‌کند که با جنگ پیروز میدان می‌شود، محاسبه‌ی اشتباه کرده است.

زنان اعضای رهبری شورای عالی مصالحه‌ی ملی با ابراز نگرانی از تشدید جنگ‌ها گفتند که همه از نیروهای قهرمان امنیتی کشور حمایت می‌کنند و ادامه‌ی جنگ‌ها را به زیان همه می‌دانند. 

آنان همچنان خواستار حضور فعال و نقش معنادار زنان در نشست‌های مهم صلح شدند تا از زنان نمایندگی شایسته صورت گیرد.

رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی با اشاره بر اهمیت نقش زنان در روند صلح، گفت: صلح خواست جمعی مردم افغانستان است و ارزش‌ها و دستاوردهای شان در آن حفظ می‌شود.

این درحالی است که چند روز قبل، شاه‌محمد قریشی، وزیر خارجه پاکستان در مصاحبه با طلوع‌نیوز، گفت که اگر بن‌بست صلح نشکند، افغانستان بار دیگر به جنگ‌های داخلی دهه‌ی ۹۰ برمی‌گردد. 

عبدالله از پیشرفت در روند صلح ابراز ناامیدی کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد