عبدالله-ازلیست-شورای-رهبری-حزب-جمعیت-اسلامی-حذف-شد

اعضای شورای رهبری موقت حزب جمعیت اسلامی اعضای خود را از ۹ تن به ۶۴ تن افزایش داد که در این شورا نام عبدالله عبدالله از لیست جدید حذف شده است.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: حزب جمعیت اسلامی به رهبری صلاح الدین ربانی امروز سه شنبه(2 جوزا) طی گردهمایی بزرگی 64 تن از اعضای شورای رهبری موقت این حزب را انتخاب نمودند که از میان این جمع یک نفر شایسته  را به عنوان رهبر این حزب انتخاب خواهند نمود.

در میان این اعضای شورای رهبری موقت، صلاح الدین ربانی، اعطا محمد نور، احمد ضیا مسعود، محمد اسماعیل خان، محمد یونس قانونی شامل بود اما نام عبدالله عبدالله در این لیست وجود ندارد.

از سوی هم حزب افغانستان نوین که رهبری آن را محمد یونس قانونی و نهضت ملی احمد ضیا مسعود هدایت می شد ملغا و با حزب جمعیت مدغم اعلام شدند که در میان اعضای جدید شورای رهبری از هر سه حزب عضویت دارند.

صلاح الدین ربانی در این نشست گفت: این منسجم سازی بر اساس توافقات سیاسی احزاب صورت گرفته است که بخاطر ساختار واحد و تصمیم گیری بزرگ تقسیمات قدرت و عضویت در رهبری در حکومت اتحاد و یک پارچگی وجود داشته باشد.

آقای ربانی تصریح کرد؛ حزب جمعیت اسلامی جهت بهبودی اوضاع سیاسی و رعایت تعادل در امور کشوری موارد ذیل را به پیش خواهد برد.

1- حزب جمعیت اسلامی با رعایت قوانین اسلامی خط اعتدال گرایی را بنا به تفکر اسلامی روی دست دارد و با هرگونه خشونت ها قدرت طلبی ها مخالف بوده آن را مردود و مخالف قانون اساسی کشور دانشته با آن مبارزه می کند.

2- این جمعیت همانگونه که حمایت از خط اعتدال گرای می کند در عرصه سیاسی نیز خط میانه روی را برای بهبود اوضاع کشور ترسیم کرده و طرفداری خود را از نظام پارلمانی اعلام می دارند.

3- مشاکت سیاسی کشور را حق همه مردم دانسته و انحصاگرایی را تحت هر عنوانی به زیان مردم می داند

4- حزب جمعیت تنها به دنبال قدرت نه بلکه تلاش می کنند تا با عملکردهای نیک به فکر یک حزب همیشه تاثیرگذار نیز است.

5- منافع بزرگ ملی بر تحکیم وحدت ملی؛ پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور؛ تامین صلح عادلانه؛ امنیت پایدار و دستیابی جامعه به رفاه و توسعه می باشد.

6- دروازه این حزب نیز به روی همه مردم باز است و از هیچ گونه همدیگر پدیری دریغ نخواهند نمود.

7- این حزب کثرت گرایی سیاسی  ونظام چنگیزی را در کشور یک ضروت ملی می داند به همین دلیل باورمند به همکاری و همسوی می باشیم.

8- کثرت گرایی سیاسی و چند صدایی را یکی از قدرتها خود می داند و تفاوت دیدگاه را همیشه به رسمیت می شناسد.

عبدالله ازلیست شورای رهبری حزب جمعیت اسلامی حذف شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد