عبدالله-امریکا-از-کمک-۳٫۳-میلیارد-دالر-به-ما-اطمینان-داد

رییس شورای عالی مصالحه ملی با اشاره به ناکامی طالبان از راه نظامی، تاکید داشت که رهبران امریکا از کمک ۳٫۳ میلیارد دالر به نیروهای امنیتی و ۳۵۰ میلیون دالر کمک‌های بشردوستانه به افغانستان تعهد کردند.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی، امروز دوشنبه(۷، سرطان) در جلسه‌ی هیئت اداری این شورای، گفت که ما مصمم به تعقیب گفت‌وگوها و راه‌حل سیاسی هستیم، اما اگر جنگ و گزینه‌ی نظامی بر مردم تحمیل شود، مردم راهی جز ایستادگی ندارند.

به باور وی؛ طالبان با لجاجت به دنبال وقت‌تلفی در مذاکرات صلح هستند و تعهدی به پیشرفت گفت‌‌وگوها نشان نمی‌دهند. درحالیکه یکی از درس‌های عمده‌ی بحران چهل ساله این است که تأکید بر حل نظامی جنگ، به نتیجه نمی‌رسد.

عبدالله تصریح کرد که با خروج نیروهای خارجی از افغانستان، دیگر بهانه‌ای برای تداوم جنگ، تخریب زیربناها و نهادهای خدمات عامه وجود ندارد.

آقای عبدالله در مورد سفر اخیر هیأت رسمی دولت به واشنگتن، گفت که سران امریکا به ویژه رییس‌جمهور بایدن، وزیر دفاع، مشاور امنیت ملی، اعضای کانگرس و مجلس سنای ایالات متحده، به حمایت از روند صلح، اجماع منطقه‌ای در حمایت از مذاکرات و نیروهای امنیتی افغان تأکید ورزیدند. 

رییس شورای عالی مصالحه ملی افزود که رهبران امریکا از کمک ۳٫۳ میلیارد دالر به نیروهای امنیتی و ۳۵۰ میلیون دالر کمک‌های بشردوستانه به افغانستان تعهد کردند. 

به گفته وی؛ آنها همچنان وعده سپردند که با همکاران و متحدان شان درباره‌ی ادامه‌ی کمک به افغانستان کار خواهند کرد.

این درحالی است که راس ویلسن، سرپرست و شارژدافیر سفارت امریکا در کابل، دیروز یک‌شنبه(۶، سرطان) در صفحه فسبوک‌اش نوشت: عملکرد طالبان در ولسوالی اندخوی فاریاب، نشان دهندۀ افراط‌گرایی و بی‌توجهی این گروه به حقوق بشر است.

عبدالله: امریکا از کمک ۳٫۳ میلیارد دالر به ما اطمینان داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد