عبدالله-امیدواریم-پکن-فشار-بیشتری-بر-پاکستان-وارد-کند

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در دیدار با وزیر امور خارجۀ چین تاکید ورزید که امیدوار هستیم پکن فشار بیشتری بر پاکستان وارد کند تا زمینۀ مذاکرات صلح با طالبان را فراهم سازد.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، روز شنبه( 24، قوس) با جناب وانگ‌ یی، وزیر امور خارجۀ چین در قصر سپیدار دیدار و ملاقات کرد.

رییس اجراییه کشور ضمن سپاس‌گزاری از همکاری‌ها و کمک‌های چین با دولت و مردم افغانستان، از آقای وانگ یی به خاطر ابتکار نشست سه‌جانبۀ افغانستان، چین و پاکستان، ابراز امتنان کرد.

آقای عبدالله نقش چین را در تأمین صلح و ثبات در افغانستان مهم و سازنده خواند و گفت که امیدوار هستیم پکن فشار بیشتری بر پاکستان وارد کند تا زمینۀ مذاکرات صلح را فراهم سازد و طالبان را وادار به گفت‌وگو نماید.

در ادامه، وزیر خارجۀ چین خطاب به رییس اجراییه حکومت وحدت ملی گفت که نقش شما در بهبود و گسترش روابط میان دو کشور اثرگذار بوده است.

آقای وانگ یی، ضمن حمایت از روند صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها، گفت که هدف ما از تدویر نشست سه‌جانبه، بهبود روابط میان کابل و اسلام‌آباد می‌باشد.

وی تروریسم و افراطیت را دشمن مشترک مردمان چین و افغانستان خواند و گفت که در مبارزه با تروریسم در کنار حکومت و مردم افغانستان قرار دارند.

این درحالی است که در نشست سه‌جانبۀ وزرای خارجۀ افغانستان، خلق چین و پاکستان که دیروز در کابل برگزار شد، تفاهم‌نامه‌همکاری برای مبارزه با تروریزم به امضا رسید.

سه طرف روی مبارزۀ مشترک با هراس‌افگنی، پشتیبانی از روند صلح به رهبری و مالکیت مردم افغانستان، ادامۀ همکاری‌های اقتصادی و اجازه ندادن به فعالیت هراس‌افگنان در افغانستان، چین و پاکستان، توافق کردند.

عبدالله: امیدواریم پکن فشار بیشتری بر پاکستان وارد کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد