عبدالله-با-برکناری-وزیر-داخله-مخالفت-ورزید

رییس شورای عالی مصالحه ملی در پیوند به برکناری مسعود اندرابی وزیر داخله‌ کشور اعلام نموده که این اقدام ارگ بدون دلایل موجه، عجولانه و در مخالفت با توافقنامه‌ی سیاسی میان دو طرف صورت گرفته است.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی، امروز شنبه(30، حوت) با نشر اعلامیه گفته است که تصمیم اخیر ارگ در مورد برکناری آقای اندرابی و معرفی سرپرست برای وزارت امور داخله بدون مشوره، بدون دلایل موجه، عجولانه و در مخالفت با توافقنامه‌ی سیاسی میان دو طرف صورت گرفته است.

رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی تصریح نموده که این تصمیم در شرایط فعلی مخالف منافع و مصالح کشور می‌باشد و غیرقابل قبول است.

محمد اشرف غنی، رییس‌جمهور طی احکام جداگانه، حیات الله حیات را به‌عنوان سرپرست وزارت داخله و ایوب سالنگی را به‌عنوان معاون نخست این وزارت تعیین کرد.

این درحالی است که پس از اعلام نتیجه انتخابات جنجالی ریاست‌جمهوری، محمد اشرف غنی رسما به عنوان رئیس‌جمهوری در "ارگ" سوگند ادا کرد. در عین حال عبدالله عبدالله که خود را پیروز انتخابات می‌دانست، نیز به طور جداگانه در قصر سپیدار مراسم تحلیف برگزار کرد.

بعد از گذشت ماه‌ها چانه زنی؛ آقای غنی و عبدالله توافق نامه سیاسی را با حضور شماری از مقام‌های سیاسی در ارگ امضاء کردند.

آقای عبدالله براساس این توافق نامه رئیس شورای عالی مصالحه است و صلاحیت دارد تا رهبری روند صلح را به عهده داشته باشد. جلسات شورای عالی مصالحه را رهبری کند و در تعیین و تقرر مقامات و کارمندان اجرائیه و اداری مربوطه، به شمول وزارت دولت در امور صلح صلاحیت دارد.

عبدالله با برکناری وزیر داخله مخالفت ورزید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد