عبدالله-با-جنرال-رازق-پیوند-سیاسی-و-مجاهدت-داشتم

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، شهادت جنرال عبدالرازق را یک ضایعۀ بزرگ به قوای مسلح و مردم افغانستان خواند و گفت که با جنرال رازق ضمن رابط سیاسی؛ پیوند برادری و مجاهدت داشتم.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه کشور دیروز جمعه (26، میزان) در ولین مراسم سالگرد شهادت سترجنرال عبدالرازق، فرمانده سابق امنیۀ ولایت کندهار، در تالار لویه جرگۀ گفت که رابطۀ من با جنرال عبدالرازق، صرف یک رابطۀ سیاسی نبود؛ با سترجنرال عبدالرازق، پیوند برادری و مجاهدت داشتیم.

عبدالله، شهادت جنرال عبدالرازق را یک ضایعۀ بزرگ به قوای مسلح و مردم افغانستان خواند و گفت که با شهادت وی، احساس کردم یکی از دوستان نزدیک و برادرم را از دست دادم.

رییس اجراییه گفت: این‌که کارنامه، مبارزات و قهرمانی‌های جنرال رازق، به عنوان مثال و نمونۀ وطن دوستی و آزادی خواهی مطرح شده ، افتخار می‌کنیم.

وی افزود که با جنرال رازق از دوره‌های جهاد و مقاومت، آشنایی داشتیم و به قول جنرال شهید، نخستین بار در «آب خرما» دیده بودیم.

رییس اجراییه، جنرال رازق را یک جوان سرشار، با استقامت و سربلند افغانستان خواند که با سربلندی زندگی کرد و به وحدت ملی و تأمین صلح باورمند بود.

آقای عبدالله خاطرات آخرین سفرش به کندهار و همراهی با جنرال رازق را حکایت کرد و گفت که تحقق صلح با عزت و استحکام وحدت ملی که مبنای بقای افغانستان است، آرزوی همۀ شهدا به خصوص جنرال عبدالرازق بود.

رییس اجراییه کشور با اشاره به سوگواری سراسری مردم افغانستان به خاطر شهادت جنرال رازق، خاطر نشان ساخت که مردم افغانستان به مرحله‌یی رسیده‌اند که دیگر توطیه‌های دشمنان به خاطر تفرقه‌اندازی میان آنان کامیاب نخواهد شد.

این درحالی است که سترجنرال عبدالرازق، فرمانده اسبق ولایت کندهار، یک سال پیش در یک رویداد تروریستی در مقر ولایت کندهار به قتل رسید.

عبدالله: با جنرال رازق پیوند سیاسی و مجاهدت داشتم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد