عبدالله-با-پیام-ندادن-اشرف-غنی،-از-عزت-ربانی-کم-نمی‌شود

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی از رییس‌جمهور غنی به خاطر نفرستادن پیام به مناسبت هشتمین سالروز شهادت ربانی، انتقاد کرد و گفت: کسانی را که خدا عزت داده، با پیام دادن و ندادن شما، از عزت او چیزی کم نمی‌شود.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، روز جمعه(29، سنبله) در مراسم هشتمین سالروز شهادت برهان‌الدین ربانی، رهبر جهاد و مقاومت گفت که شهید استاد برهان‌الدین ربانی در تاریخ جایگاه خود را ثبت کرده و نیاز به معرفی ندارد. او یک رهبر فرزانه، عالم بی‌بدیل، مجاهد سابقه‌دار، سیاست‌مدار با حوصله، بردبار، دوراندیش بود که بیشتر از نیم قرن عمر خود را وقف مبارزه در راه خدا کرد.

وی دربارۀ جایگاه و مقام رهبر فقید جمعیت اسلامی سخن زد و گفت که از آغاز دربارۀ حوزۀ نفوذ جمعیت اسلامی به‌خصوص در شمال‌شرق و جنوب‌غرب آشنایی کافی داشتم؛ اما وقتی به عمق نفوذ و جایگاه جمعیت در جامعۀ افغانستان پی بردم که در انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد شدم و مورد حمایت استاد قرار گرفتم.

رییس اجراییه کشور گفت که استاد شهید در 50 سال مبارزه برای آبادی و آزادی کشور، درس‌های زیادی برجا گذاشته و به همین دلیل، احترام مردم به رهبر فقید جمعیت اسلامی و شهید صلح، روز افزون است.

آقای عبدالله گفت که وقتی استاد شهید ریاست شورای عالی صلح را پذیرفتند، ما علنی مخالفت کردیم؛ اما استاد شهید یک روز هم به‌روی ما نیاورد که شما به حیث یار و همسنگر قهرمان ملی می‌آمدید تا از نزدیک دربارۀ این تصمیم بحث و گفت‌وگو می‌کردیم.

رییس اجراییه گفت: کسی‌که اکنون به خاطر چوکی در برابر منافع ملی کشور ایستاد می‌شود، صلاحیت نمایندگی از ملت قربانی داده را ندارد؛ کسی‌که در برابر صلح با عزت و قابل قبول صدای مخالفت بلند می‌‌کند، صلاحیت رهبری کشور را ندارد. وارثان اصلی سرزمین کسانی هستند که تعلق‌شان به خدا و سرزمین زیر سؤال نیست.

عبدالله در بخش دیگر صحبت‌هایش از رییس‌جمهور غنی به خاطر نفرستادن پیام به مناسبت هشتمین سالروز شهادت استاد ربانی، انتقاد کرد و گفت: کسانی را خدا عزت داده، با پیام دادن و ندادن شما، از عزت او چیزی کم نمی‌شود.

رییس اجراییه کشور افزود: کسی‌که به شهیدان کشور عزت قایل نیست؛ خود را توهین می‌کند و چهرۀ منفور خود را برای مردم واضع می‌سازد.

این درحالی است که برهان‌الدین ربانی، هشت سال پیش، از سوی یک تروریست انتحاری که زیر عنوان نماینده طالبان برای مذاکرات صلح به کابل آمده بود، به شهادت رسید.

عبدالله: با پیام ندادن اشرف غنی، از عزت ربانی کم نمی‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد