عبدالله-برای-انتخابات-ریاست-جمهوری-نامزد-می-شود

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در انتخابات ریاست جمهوری که قرار است در ۳۱ حمل، سال آینده برگزار شود، به‌عنوان نامزد، اشتراک می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: منابع نزدیک به عبدالله عبدالله، رییس اجرایی کشور به تلویزیون یک گفته است که آقای عبدالله در انتخابات ریاست جمهوری به‌حیث یک نامزد اشتراک می‌کند؛ اما تا هنوز مشخص نیست که وی به‌گونه مستقل نامزد ریاست جمهوری است و یا هم از سوی کدام حزب و جریان سیاسی.

این در حالی است که آقای عبدالله، در سومین دور انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان نیز اشتراک داشت که با مخالفت‌های گسترده و اتهامات تقلب در آن انتخابات از سوی او هم‌راه شد و در نهایت و در چند ماه کش‌مکش و توافق‌های گوناگون سرانجام با بازشماری رای‌ها و با پادرمیانی جان کری وزیر خارجه وقت آمریکا، حامد کرزی رییس‌جمهور پیشین افغانستان و شخصیت‌های جهادی، آقای عبدالله و غنی به‌توافق رسیدند و حکومت فعلی به‌میان آمد.

این درحالی است که محمد اشرف غنی، رییس جمهوری فعلی افغانستان، محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی پیشین، شیدا محمد ابدالی، سفیر پیشین این کشور در هند و احمد ولی مسعود، رهبر جریان سیاسی آجندای ملی نامزدی شان را برای انتخابات آینده ریاست جمهوری این کشور تایید کرده‌اند.

عبدالله برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد