عبدالله-برای-بیماران-استفاده-از-ادویه‌جات-داخلی-توصیه-شود

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی تاکید کرده است که برای رشد تولیدات ادویه‌جات در داخل کشور، تمام داکتران باید برای بیماران استفاده از ادویه‌جات داخلی را توصیه کنند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی که روز گذشته در مراسم گرامی‌داشت از «هفته صنعت» و رشد ادویه در کشور صحبت می‌کرد، گفت که برخی از داروها به منظور رسیدن افغانستان به خودکفایی و رشد صنعت داروسازی در کشور، ممنوع می‌شود.

وی گفت؛ داروهایی که افغانستان در تولید آن به خودکفایی رسیده، ممنوع می‌شود. زیرا جای مسرت است که امروز ما شاهد رشد و پیشرفت تولیدات دوا در داخل کشور هستیم و خودکفایی در ۱۵ قلم تولید دوا یک دست‌آورد بزرگ برای سکتور صحت می‌باشد.

آقای عبدالله هم‌چنین به مشکل قاچاق ادویه‌جات در کشور اشاره کرد و گفت؛ حکومت وحدت ملی متعهد به جلوگیری از ورود این ادویه‌جات است. بنابراین برای رشد تولیدات ادویه‌جات در داخل کشور، تمام داکتران باید برای بیماران استفاده از ادویه‌جات داخلی را توصیه کنند.

در همین‌حال، داکتر فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه، گفت که افغانستان تا سه سال قبل، ۹۵ درصد ادویه از بیرون کشور وارد می‌کرد و اکنون میزان واردات ادویه‌جات، بین پنج تا هفت درصد کاهش یافته است.

وزارت صحت عامه می‌افزاید که هم‌اکنون برای آغاز به فعالیت چهل‌ فابریکه تولید ادویه‌جات در افغانستان سرمایه‌گذاری شده و کار روی فعال‌سازی ۲۳ فابریکه‌ی دیگر نیز ادامه دارد. در حال‌حاضر به ارزش شش‌صد میلیون دالر در مارکیت دوا، وجود دارد.

آقای فیروز هم‌چنان هدف از تجلیل از هفته ملی صنعت را رشد تولیدات دوا در داخل کشور و حمایت وزارت صحت عامه از سرمایه‌گذارانی که در این عرصه سرمایه گذاری می‌کنند عنوان کرده گفت: بلند بردن سطح کیفیت دوا،‌ رشد تولیدات داخلی و فراهم نمودن زمینه سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران در داخل کشور از اولویت‌های وزارت صحت عامه می‌باشد.

عبدالله: برای بیماران استفاده از ادویه‌جات داخلی توصیه شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد