عبدالله-برای-مقابله-با-طالبان-باید-متحد-شویم

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در مراسم دومین سالیاد شهادت محمد سالم ایزدیار و شهدای ۱۱ و ۱۲ جوزای ۱۳۹۶ که در الحاقیه مجلس سنا برگزار گردیده بود، گفت که در فکر و اندیشه‌ی طالبان تغییری نیامده است و برای مقابله با دشمنان وطن باید متحد و یک‌دست شویم.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در این مراسم تاکید داشت که سوگمندانه روزهای دشوار افغانستان از سالیانی به این‌سو ادامه دارد، اما حادثه جوزای ۱۳۹۶ یکی از این روی‌دادهای خونین را در تاریخ کشور رقم زد و خانواده‌های زیادی را به ماتم نشاند.

رییس اجراییه در رابطه به تحقیقات در این زمینه گفت: از تحقیق در مورد حادثه‌یی که سالم ایزدیار و تعداد دیگری به شهادت رسیدند راضی نیستیم و باید کارهای بیشتری صورت می‌گرفت و مسوولان حادثه محاکمه می‌شدند.

وی همچنان علاوه کرد: متاسفانه تا اکنون تحقیق قناعت بخش در این زمینه صورت نگرفته است و ما خواهان تأمین عدالت هستیم. زیرا در درد شما با شما شریک هستیم و به کوتاهی خود اعتراف می‌کنیم.

رییس اجراییه همچنان تأکید نمود: در هر شرایط در کنار صدای عدالت‌خواهی و آزادی بودیم و هستیم. بنابراین نمایندگان مردم و مسوولان نهادهای جامعه مدنی می‌توانند جریان تحقیق و رسیدگی به این قضیه را دنبال و با مردم در میان بگذارند و نباید به افراد فرصت‌طلب اجازه داده شود تا از قضایای برحق به نفع شخصی خود سوء استفاده نمایند.

آقای عبدالله در رابطه به حملات انتحاری و نیات سوء دشمنان افغانستان گفت: شما می‌دانید که در جریان انتخابات بر کاروان موترهایم حمله شد و محافظانم به شهادت رسیدند. این حمله در مراسم جنازه محمدسالم ایزدیار تکرار گردید و من تا اخیر در مراسم به رغم حمله دشمنان ماندم تا پیام واضح و روشنی به دشمنان داشته باشم که صدای این شهدا خاموش نمی‌ماند.

رییس اجراییه در ادامه صحبت‌های خود تأکید کرد: طالبان و تروریست‌ها دشمنان مردم ما اند و از هیچ‌نوع تلاش برای ضربه زدن به مردم افغانستان و منافع کشور دریغ نمی‌کنند.

او از حضور مردم از مناطق مختلف افغانستان در این مراسم که با ایزدیار قرابتی ندارند قدردانی کرد و برای مقابله با دشمن بی‌رحم به وحدت و اتحاد میان اقوام برادر و برابر افغانستان تأکید کرد.

عبدالله با اشاره به مذاکرات اخیر مسکو و تلاش‌ها برای صلح گفت: در فکر و اندیشه‌ی طالبان تغییری نیامده است و باید ملت برای مقابله با دشمنان کشور آماده باشند.

این درحالی است که رهبر گروه طالبان اعلام نموده که ادارۀ کابل تلاش دارد تا جلو تفاهم امارت اسلامی و سیاستمداران افغان را بگیرد، اما این تلاش‌ها در برابر تفاهم بین‌الافغانی، بی‌فایده و مزاحمت سیاسی خواهد بود.

عبدالله: برای مقابله با طالبان باید متحد شویم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد