عبدالله-برای-گفتگو-با-طالبان-به-قطر-رسید

رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی در رأس هیأت بلند رتبه دولتی به منظور گفتگوی صلح با طالبان به قطر رفت.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی، بعد از ظهر روز جمعه(۲۵ سرطان) در رأس هیأت عالی رتبه‌ی دولتی برای مذاکره با طالبان به قطر رفت.

آقای عبدالله قبل از پرواز به سوی قطر در میدان هوای کابل گفت که این هیأت همه شمول از حمایت تمام جریان‌های سیاسی افغانستان برخوردار است و با صلاحیت کامل برای مذاکره با طالبان به قطر می‌رود.

وی همچنان گفت که نیاز برای صلح در شدت جنگ نیز مطرح است. جنگ هر لحظه‌ای که توقف کند و ما به سوی صلح برویم به نفع مردم افغانستان است. به این اساس ما به تلاش‌های خود برای رسیدن به صلح ادامه می‌دهیم.

عبدالله افزود: مردم از مصیبت جنگ رنج می‌برند، زیرا ۴۲ سال است جنگ در کشور ما دوام دارد. بنابراین، ما برای تأمین صلح کوشش خود را ادامه می‌دهیم؛ اما طالبان نیز این را یک فرصت بدانند. 

رییس شورای عالی مصالحه خطاب به طالبان، گفت که گرفتن یک ولسوالی یا منطقه به صلح نمی‌انجامد؛ صلح از طریق مذاکره وگفت‌وگو بدست می‌آید.

وی در اخیر تصریح کرد که هیأت دولت افغانستان در این سفر با هیأت طالبان در قطر در باره‌ی قضایای عمده‌ی مربوط به صلح بحث و تبادل نظر می‌کند و امیدوار است دو طرف در جریان این مذاکرات به نتایج مثبت دست یابند.

این درحالی است که عمران خان، نخست وزیر پاکستان در تازه‌ترین مورد، گفته است که ما به جز عملیات نظامی علیه طالبان، تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا آنها بر سر میز مذاکره بیایند و یک راه حل سیاسی در افغانستان پیدا شود.

عبدالله برای گفتگو با طالبان به قطر رسید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد