عبدالله-بعد-از-آغاز-مذاکرات-به-اسلام‌آباد-سفر-می‌کند

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی در پاسخ به دعوت عمران خان، نخست وزیر پاکستان وعده داده است که به زودی و بعد از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی به آن کشور سفر خواهد کرد.

به گزارش افغان نیوز: دفتر مطبوعاتی شورای مصالحه ملی، دیروز (چهارشنبه، ۵ سنبله) با نشر خبرنامه‌ای گفت که نخست وزیر پاکستان در تماس تلفونی با عبدالله عبدالله از او خواسته که به آن کشور سفر کند.

بر اساس اعلامیه‌، عبدالله عبدالله در پاسخ به دعوت عمران خان برای سفر به پاکستان، وعده داده است که به زودی و بعد از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی به آن کشور سفر خواهد کرد.

از سوی هم، عمران خان با ابراز امید واری از پیش‌روی در روند صلح افغانستان گفته است که کشورش در تلاش است تا هر چه زودتر گفتگوهای بین‌الافغانی آغاز شود.

بر بنیاد گزارش ها، قرار است گفتگوهای بین‌الافغانی طی روز های آینده آغاز شود و حکومت افغانستان به روز پنج شنبه یک هیات را برای نظارت از آمادگی های برای آغاز گفتگوهای بین‌الافغانی به دوحه اعزام کند.

در عین حال تلاش های جهانی و منطقه‌ای برای آغاز گفتگو میان دولت افغانستان و پاکستان جریان دارد.

این درحالی است که حکومت افغانستان همواره ادعا می‌کند که ادارۀ استخبارات پاکستان از طالبان حمایت‌ می‌کند و گمان می‌رود که نفوذ آی اس آی بر طالبان، آن گروه را وادار کرد تا با امریکا وارد مذاکره شده و در نهایت توافقنامۀ صلح میان دو طرف امضا شود.

عبدالله بعد از آغاز مذاکرات به اسلام‌آباد سفر می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد