عبدالله-تشکیل-حکومت-وحدت-ملی-یک-فرصت-بود

رییس اجراییه کشور گفت که تشکیل حکومت وحدت ملی با توجه به حضور گستردۀ شخصیت‌ها و جریان‌های سیاسی در آن، یک فرصت بود؛ اما اگر خوب استفاده صورت می‌گرفت، امروز در شرایط بهتری می‌بودیم.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در مراسم هفدهمین سالروز شهادت احمدشاه مسعود، گفت که یادبود از شهادت قهرمان ملی، به معنای گرامی‌داشت از همۀ شهدا و قربانیان مبارزات آزادی‌خواهانۀ مردم افغانستان در طول تاریخ به ویژه در چهل سال پسین می‌باشد.

وی از قهرمانی شهید مسعود در نبرد با تروریسم یاد کرد و گفت که قهرمان ملی در سفرش به فرانسه در پاسخ به پرسش خبرنگاری گفت که اگر دنیا مردم افغانستان را در مبارزه با تروریسم و برقراری صلح کمک نکند، دیر نخواهد بود که تروریسم دامن همۀ کشورهای جهان را خواهد گرفت.

رییس اجراییه گفت که قهرمان ملی با وسعت دید و درک بالا، سال‌ها پیش خطر تروریسم را به جامعۀ جهانی تشخیص داده بود.

آقای عبدالله با اشاره به سفر وزیر دفاع و لوی درستیز امریکا به کابل اشاره کرد که چند سال قبل جنرال جیم متیس وزیر دفاع کنونی امریکا در سفر به پنجشیر و حضور در آرامگاه آمر صاحب، اظهار داشت: «اگر ما به حرف‌های این مرد بزرگ گوش می‌دادیم، مشکلات کنونی را نمی‌داشتیم.»

رییس اجراییه با بیان این‌که روش، رفتار و عمل «آمر صاحب» درسی برای همۀ جهانیان است، تأکید کرد که قهرمان ملی فراتر از منطقه، قوم و ولایت فکر می‌کرد و به همین دلیل، سزاوار تحسین و قدردانی در سطح بزرگ ملی است.

عبدالله با ابراز این‌که قهرمان ملی با امکانات اندک با تروریستان خطرناک جهانی مقابله کرد، گفت که آمر صاحب یک الگو بود؛ از او بسیار آموخته‌ایم و همواره گفته‌ایم که عیب و نقض‌های خود را نباید به آن‌ها نسبت بدهیم.

رییس اجراییه کشور گفت که با درس از گذشته، در مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی، نیازمند شناخت دشمن و عزم راسخ در مبارزه و مقابله با آن هستیم و همچنان وحدت در صف داخلی کلید اصلی موفقیت خواهد بود.

وی با تأکید بر برگزاری انتخابات سالم و شفاف گفت که اعتماد مردم به پروسۀ انتخابات باید برگردانده شود. انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری پیش رو نباید همانند انتخابات 2014 باشد.

دوکتور عبدالله عبدالله با اشاره تشکیل حکومت وحدت ملی گفت که حکومت وحدت ملی با توجه به حضور گستردۀ شخصیت‌ها و جریان‌های سیاسی در آن، یک فرصت بود. اما اگر از این فرصت خوب استفاده صورت می‌گرفت، امروزه در شرایط بهتری می‌بودیم.

رییس اجراییه تأکید کرد که در فرصت پیش رو، از هیچ تلاشی در راستای برگزاری یک انتخابات سالم و شفاف، سلامت نظام و وحدت مردم افغانستان دریغ نخواهیم کرد.

در این برنامه، احمدولی مسعود، رییس عمومی بنیاد شهید مسعود، صلاح‌الدین ربانی وزیر امور خارجه و رییس جمعیت اسلامی، استاد مسعود خلیلی، از یاران و دوستان نزدیک قهرمان ملی، پیرامون ابعاد شخصیت احمدشاه مسعود فرمانده نام‌آور جهاد و مقاومت نیز صحبت کردند.

عبدالله: تشکیل حکومت وحدت ملی یک فرصت بود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد