عبدالله-تصامیم-و-مقرری‌های-اخیر-ارگ،-مشروعیت-ندارد

عبدالله عبدالله، رییس اجراییه کشور در همایش رهبری تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری خودش، گفت که تصامیم و مقرری‌های اخیر ارگ ریاست جمهور خلاف توافق‌نامه حکومت وحدت ملی بوده و از نظر ما مشروعیت ندارد.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ریاست اجراییه آمده است که -مبنای مشروعیت حکومت وحدت ملی را توافق‌نامه سیاسی کابل تشکیل می‌دهد. حکومت وحدت ملی تا معلوم شدن نتیجه‌ی آرای پاک مردم افغانستان و انتقال قدرت به حکومت منتخب بعدی به اساس توافق‌نامه به کار خود ادامه می‌دهد و هیچ حکومت دیگری غیر از حکومت وحدت ملی مشروعیت ندارد.

-ارگ ریاست جمهوری توافق‌نامه‌ی سیاسی را در این مدت به صورت نظام‌مند نقض کرده است. تعهد شکنی شریک حکومت وحدت ملی تنها به نقض توافق‌نامه با ما خلاصه نمی‌شود، بل‌که ارگ در برابر متحدان و طرف‌داران خود نیز دست به عهد شکنی و خلاف‌کاری زده است.

-جنرال عبدالرشید دوستم معاون رییس جمهور، مشروعیت خود را از مردم و انتخابات می‌گیرد. اگر دوباره به کابل برگردد و صلاحیت‌های خود را اعمال کند، ما از وی با تمام توان حمایت می‌کنیم.

-تصامیم و مقرری‌های اخیر ارگ ریاست جمهور خلاف توافق‌نامه حکومت وحدت ملی است و از نظر ما مشروعیت ندارد. اگر این روند توقف نکند ما به صورت یکجانبه و با اتکا به توافق‌نامه‌ی حکومت وحدت ملی به خاطر حفظ نظام و ثبات سیاسی تصمیم می‌گیریم و دست به اقدام می‌زنیم.

انتخابات ریاست جمهوری:

-از کمیسیون انتخابات می‌خواهیم به اساس قانون، لوایح و طرزالعمل‌ها عمل نموده و به شکایت‌های مستند و تخلف‌ها رسیدگی نماید.

-هیج تصمیمی را کم‌تر از تطبیق قانون در امر انتخابات ریاست جمهوری قبول نمی‌کنیم.

تلاش‌های صلح:

-صلح برای ما اولویت دارد. صلح خواست مردم افغانستان است. ما از تلاش‌های صلح بدون قید و شرط حمایت می‌کنیم. شرط و شرایط خود را در جریان مذاکرات مطرح می‌سازیم.

-حکومت وحدت ملی فراتر از ارگ ریاست جمهوری است و صلح در انحصار ارگ نیست.

این درحالی است که گروه طالبان خواست‌های تازه‌ای امریکا را ضیاع وقت دانسته و همچنان رییس جمهور غنی را به سنگ‌اندازی در تلاش‌های مصالحه در افغانستان متهم می‌کند.

عبدالله: تصامیم و مقرری‌های اخیر ارگ، مشروعیت ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد