عبدالله-حمایت-حکومت-از-داعش-را-رد-کرد

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی می گوید؛ داعش دشمن مردم افغانستان بوده و هر روز از مردم ما قربانی می‌گیرند، بنابراین هر نوع اظهارات مبنی بر حمایت حکومت از این گروه تروریستی، بی اساس است.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، روز دوشنبه( ۵ سنبله) در نشست شورای وزیران به مسؤولان امنیتی کشور هدایت داد که تحقیقات و بررسی‌های همه جانبه را انجام دهند تا عوامل حملات مرکز آموزشی موعود، ننگرهار و موشک‌های که در روز عید به شهرکابل شلیک شدند، شناسایی شوند.

وی افزود؛ اعتماد رهبری نظام بالای مسوولین امنیتی مهم و حیاتی بوده و باید مسوولین از این اعتماد برخوردار باشند تا بتوانند وظایف و مسوولیت‌های خود را درست و موثر انجام دهند.

آقای عبدالله در بخش از سخنان اش تصریح کرد؛ اظهارات که از سوی بعضی‌ها در باره تبانی حکومت با داعش به هر منظوری که ارایه می‌شود، بی‌بنیاد است. زیرا داعش دشمن مردم افغانستان است و هر روز از مردم ما قربانی می‌گیرند. بنابراین نیروهای امنیتی و دفاعی کشور برای مقابله با گروه‌های هراس‌افگن از هیچ تلاش دریغ نمی‌کنند. چنانچه دو روز پیش رهبر گروه داعش با شمار از همراه‌هانش که مسؤول جنایت‌های فراوان در کابل و شرق کشور بودند، در ننگرهار کشته شدند.

عبدالله همچنان بیان داشت که صلح خواست مردم افغانستان بوده و حکومت وحدت ملی به درخواست مردم و اهمیت صلح، آماده اعلان آتش‌بس مشروط بود اما طالبان آتش بس را رد کردند. اما نباید روند صلح از مسیر اصلی‌اش منحرف شود و این پروسه زیر سوال برود؛ زیرا گفتگوهای صلح زمانی برای حکومت وحدت ملی قابل پذیرش است که به رهبری و مالکیت افغانستان انجام شود.

رییس اجراییه در سخنان مقدماتی‌اش از دخالت در امور انتخابات نیز هشدار داده تأکید کرد که به خاطر ثبات سیاسی و سلامت کشور، هیچ فرد و گروهی حق ندارد در امور انتخابات دخالت نماید و رهبری حکومت وحدت ملی متعهد به برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه است.

این درحالی است که شاه حسین مرتضوی، معاون سخن‌گوی رییس‌جمهور نیز در فسبوک خود نوشته که «كشته شدن ابوسعيد اوروكزي، امير داعش در ولايت ننگرهار نشانگر قاطعيت حكومت در مبارزه با تروريزم می باشد.

عبدالله حمایت حکومت از داعش را رد کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد