عبدالله-خطاب-به-غنی-پروسه-صلح-منحصر-به-فرد-نیست

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی از تصامیم اخیر رئیس جمهور غنی انتقاد نموده و تاکید داشت که برای انجام مذاکرات صلح با طالبان، باید یک تیم جامع تشکیل شود؛ زیرا صلح منحصر به یک نفر نیست.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی امروز دو شنبه(30، جدی) در نشست شورای وزیران افغانستان گفت که «صلح منحصر به یک نفر و یک فرد نیست، به نظرات یک فرد هم نیست، خواست جمعی مردم افغانستان است.»

رییس اجرایی حکومت گفت که برای انجام مذاکرات صلح با طالبان، باید یک تیم جامع تشکیل شود تا نمایندگان همه مردم را در بر بگیرد.

آقای عبدالله افزود: «مردم افغانستان حق دارند در مورد صلح موضع‌گیری، بحث و گفتگو داشته و در گفتگوها شرکت کنند. تیم مذاکره‌کننده باید جامع باشد به شمول حکومت؛ اما به هیچ صورت یک وزارت نمی‌تواند کار صلح را در یک کشور به پیش ببرد».

این درحالی است که محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور، چندی قبل وزرات دولت در امور صلح را ایجاد کرد تا فعالیت مربوط به صلح را به عهد داشته باشد.

همچنین در روزهای گذشته موقف دولت این بود که صلح بدون توافق به آتش‌بس موثر نیست، ولی آقای عبدالله از این تصامیم انتقاد کرد و گفت که انجام فعالیت صلح در محور یک وزارت سنجیده نیست.

عبدالله خطاب به غنی: پروسه صلح منحصر به فرد نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد