عبدالله-در-برابر-اعلام-نتایج-ابتدایی-انتخابات،-ساکت-نمی‌شینم

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری هشدار داد که در برابر اعلام نتایج ابتدایی انتخابات بدون رسیدگی به خواست تیم‌های انتخاباتی معترض، بی‌تفاوت نخواهد ماند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی امروز چهار شنبه(20، قوس) در صفحه فسبوکش نوشته است که "اگر کمیسیون انتخابات نتایج ابتدائی را بدون رسیدگی به خواست‌های قانونی تیم‌های انتخاباتی اعلام کند، برای ما قابل قبول نبوده و در برابر آن بی‌تفاوت نخواهیم ماند".

در همین حال، شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری نیز، امروز در یک نشست خبری در کابل تاکید کرد که اعلام نتایج انتخابات اشتباه بزرگ و به شدت بحران‌آفرین خواهد شد.

گفتنی است که شماری از ستادهای انتخاباتی خواهان ابطال 300 هزار رای هستند اما کمیسیون انتخابات تاکید دارد که بدون بررسی (تفتیش و بازشماری) مطابق قانون نمی‌تواند آرا را باطل سازد.

کمیسیون انتخابات روند بازشماری این آرا را در 27 ولایت تکمیل کرده است اما این روند در 7 ولایت به دلیل مخالف هواداران تیم‌های انتخاباتی معترض آغاز نشده است.

سه روز پیش، کمیسیون انتخابات و نمایندگان ستادهای انتخاباتی، نشستی را برای بیرون رفت از بحران انتخاباتی برگزار کردند که آن نشست نیز بی‌نتیجه به پایان رسید.

این درحالی است که کمیسیون مستقل انتخابات روز گذشته گفت که این کمیسیون گزینه اعلام نتایج نخستین انتخابات ریاست‌جمهوری را روی میز دارد و احتمال دارد تا فردا این نتایج را اعلام کند.

عبدالله: در برابر اعلام نتایج ابتدایی انتخابات، ساکت نمی‌شینم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد