عبدالله-در-مورد-تحولات-جدید-سیاسی-تصمیم-می-گیرم

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در دیدار با بزرگان اقوام، شخصیت‌های جهادی، جوانان و فرهنگیان تصریح کرد که دربارۀ تحولات سیاسی پیش رو، در مشوره با اقشار مختلف مردم افغانستان تصمیم خواهیم گرفت.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی با صدها تن از بزرگان اقوام، شخصیت‌های جهادی، جوانان و فرهنگیان، دربارۀ اوضاع سیاسی، امنیتی و انتخابات پیش روی ریاست جمهوری، مشوره و تبادل نظر کرد.

در این نشست مشورتی، نخست شماری از متنفذان و بزرگان ولایات خواستار روشن‌شدن دیدگاه‌های عبدالله دربارۀ تحولات پیش رو، از جمله انتخابات سال آیندۀ ریاست‌جمهوری گردیدند.

رییس اجراییه کشور با سپاس‌گزاری و ابراز امتنان از ایستاده‌گی‌ و حمایت پیوسته مردم گفت که دربارۀ سرنوشت مردم و آیندۀ افغانستان، بی‌تفاوت نخواهیم نشست.

آقای عبدالله با اشاره به شرایط حساس و دشوار سیاسی و امنیتی کشور افزود که دربارۀ تحولات سیاسی پیش رو، در مشوره با اقشار مختلف مردم افغانستان تصمیم خواهیم گرفت.

وی تأکید کرد که در تصمیم‌گیری‌های او همواره منافع سراسری مردم افغانستان در اولویت قرار داشته و در قضایای پیش رو نیز کاری مغایر منافع ملی کشور انجام نخواهد داد.

عبدالله باردیگر اعلام کرد که در پروگرام کسانی‌که از نظر فکری و سیاسی با ما همخوانی ندارند، شامل نخواهم بود؛ زیرا که مشخص نیست برنامۀ آنها به کجا منتهی خواهد شد.

این درحالی است که ائتلاف بزرگ ملی با نشر اعلامیه یی در پیوند به حوادث اخیر گفته است، در این اواخر وضعیت امنیتی کشور وخیم تر شده و شدت حملات دشمن، در ولایات ارزگان، غزنی، کندز، فاریاب، سرپل، فراه و بغلان توسعه یافته است.

در اعلامیه افزوده شده که تعداد اجساد شهدای نیروهای امنیتی، که در حادثه المناک سقوط هلیکوپتر در ولایت فراه، جانهای شیرین شانرا از دست دادند، تا هنوز از اسارت دشمن بیرون و به خانواده های شان تسلیم داده نشده است، که این عملکرد دولت مبین ضعف مدیریت و عدم توجه جدی در قبال مردم پنداشته می‌شود.

این ائتلاف در اعلامیه خویش افزوده که هر چند مردم از راه های مختلف مشکلات شان را به دولت بازگو کرده، اما دولت تا کنون به مشکلات آنها رسیدگی نکرده و در امر تامین امنیت ناتوان بوده است.

عبدالله: در مورد تحولات جدید سیاسی تصمیم می گیرم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد