عبدالله-در-گفتگو-با-طالبان؛-زبان-زور-نتیجه-نمی‌دهد

رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی در نشست دوحه خطاب به هیات طالبان ، گفت که هرچند برداشت‌ها بین ما متفاوت است؛ اما پیام بزرگان سیاسی و رهبری دولت افغانستان این است که راه حل نظامی نتیجه نمی‌دهد.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی، امروز شنبه(۲۶، سرطان) در نشست هیات‌های دولت و طالبان در قطر، گفت که مردم افغانستان روز های دشوار را سپری می‌کنند و جنگ به شدت جریان دارد.

به نقل از اعلامیه سپیدار؛ عبدالله در این نشست گفته است که قبل از آمدن به دوحه با تمام بزرگان سیاسی و رهبری افغانستان مشوره‌های همه جانبه صورت گرفته و پیام همه یکی است که مشکل افغانستان راه حل نظامی ندارد.

وی تصریح کرده که حضور بزرگان سیاسی در اینجا به شمول اعضای هیأت مذاکره کننده‌ افغانستان که از همه اقوام و گروه‌های اجتماعی نماینده‌گی می‌کنند، پیام‌آور عزم و در حمایت از صلح عادلانه و پایدار می‌باشد. 

به گفته وی؛ فضای منطقوی و جهانی برای تأمین صلح در کشور فراهم شده است. هر طرفی که به پیروزی از طریق خشونت و جنگ تمرکز نماید، بازنده‌ی اصلی مردم افغانستان می‌باشند. بنابراین، اگر این فرصت به هدر برود ما همه در برابر خداوند، مردم، تاریخ و جهان مسوول می‌باشیم. 

آقای عبدالله خطاب به طالبان گفت: هرچند برداشت از دستاوردهای بیست سال اخیر مانند حقوق زنان، اقلیت‌ها، آزادی بیان و تعیین زعیم بین ما متفاوت است؛ اما این تفاوت نظریات باید در معرض اراده و قضاوت جمعی مردم قرار گیرد و از تحمیل آن به گونه‌ی غیرصلح‌آمیز خودداری کنیم. 

این در حالی است که روز گذشته، یک هیات بلند رتبه دولتی به رهبری عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی برای مذاکره با گروه طالبان به قطر سفر کرد.

عبدالله در گفتگو با طالبان؛ زبان زور نتیجه نمی‌دهد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد