عبدالله-رأی-پاک-مردم-را-به-کرسی-می‌نشانیم

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی با تاکید براینکه از حق مردم افغانستان دفاع می‌کنیم تا تقلب گم شود؛ گفت که رأی پاک مردم را به کرسی می‌نشانیم.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجرائیه حکومت وحدت ملی و یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری، امروز یک شنبه(19، عقرب) در یک گردهمایی گفت؛ در صورتی که بازشماری آرا در غیاب ناظرین تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» صورت بگیرد، نتیجه‌ی انتخابات مشروعیت نخواهد داشت.

وی افزود که تا کنون در مورد ۲۴۰۰ صندوق که حاوی ۳۰۰ هزار رأی است، هیچ دلیل موجه داده نشده است. بنابراین، صندوق‌ها در اختیار کسانی بوده است که تقلب را سازمان‌دهی کرده بودند.

عبدالله علاوه کرد که هیچ معلومات بیومتریکی از این صندوق‌ها وجود ندارد. او گفت: "وقتی که در سرور مرکزی معلومات وجود ندارد، معنایش این است که رأی وجود ندارد."

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت که تیم «ثبات و همگرایی» در پی بحران نیست، اما هیچ سازشی در مورد حق مردم افغانستان مطرح نیست. به گفته‌ی او، در صورت رفتن کشور به بحران، مسئولیت آن به دوش تیم انتخاباتی «دولت‌ساز» به رهبری محمد اشرف غنی است.

عبدالله گفت: "از حق مردم افغانستان دفاع می‌کنیم تا تقلب گم شود. رأی پاک مردم را به کرسی می‌نشانیم. نتایج انتخابات فقط و تنها براساس رأی پاک مردم می‌باشد."

از سویی هم، تیم «ثبات و همگرایی» روز گذشته با این تصمیم کمیسیون مستقل انتخابات مخالفت کرده و آن را «قانون‌شکنی» خوانده بود.

تیم انتخاباتی اشرف غنی از تمام رقیبایش خواسته است که با رعایت قوانین، لوایح و طرزالعمل‌های مرتبط به انتخابات، در امور داخلی کمیسیون‌های انتخاباتی دخالت نکرده و موجب اخلال روندهای انتخابات نشوند.

این در حالی که کمیسیون مستقل انتخابات روز گذشته روند بازشماری آرا را آغاز کرده و قرار است هشت‌هزار و ۲۵۵ محل در ۳۴ ولایت افغانستان بازشماری شود.

عبدالله: رأی پاک مردم را به کرسی می‌نشانیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد