عبدالله-راکت‌پراکنی‌های-غرب-کابل-را-به-طالبان-نسبت-داد

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی حملات تروریستی و راکت‌پراکنی‌های روز پنج‌شنبه در غرب کابل را به طالبان نسبت داد و گفت که این گروه زمینه حضور سایر تروریستان را در کشور فراهم کرده است.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی امروز شنبه(18، حوت) در مراسم پنجمین سالیاد شهادت مارشال محمدقسیم فهیم تأکید کرد که طالبان به دلیل فراهم کردن زمینه حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان، مسوول است و باید به مردم افغانستان پاسخ‌گو باشند.

رییس اجرایی تصریح کرد که مردم افغانستان زمانی آزادی کشورشان را تجربه می‌کنند که «گروه‌های تروریستی» در کشور حضور نداشته باشند. به گفته‌ وی؛ در صورتی که صلح تأمین شود، افغانستان ظرفیت آن را دارد تا اقتصاد خود را رونق ببخشد و در رشد اقتصاد منطقه نیز سهم بگیرد.

آقای عبدالله خطاب به سیاسیون گفت که رهبران سیاسی بدون در نظرداشت عناوین و اهدافی که برای مبارزات شان در انتخابات پیش‌روی ریاست جمهوری تعیین کرده‌اند، ایجاب می‌کند تا در مهم‌ترین مسأله "صلح" در راستای منافع بزرگ ملی گردهم بیایند و راه را باز نمایند برای مردم افغانستان که در صلح زنده‌گی کنند.

زلمی‌خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا نیز در واکنش به حمله راکتی بر مراسم یادبود شهید مزار در غرب کابل گفته است که هراس افگنی هیچ جایگاهی در آینده افغانستان ندارد.

این درحالی است که مراسم بزرگداشت از شهادت عبدالعلی مزاری، روز پنج‌شنبه هفته گذشته در غرب کابل هدف شلیک چندین فیر مرمی راکت قرار گرفت. براساس معلومات وزارت امور داخله؛ در پی این حملات راکتی ۱۱ نفر به شمول سه زن کشته و ۹۵ نفر دیگر زخم برداشتند.

هرچند گروه داعش مسوولیت این رویداد را برعهده گرفته است، اما مسوولان وزارت داخله می‌گویند که تحقیقات ابتدایی این وزارت نشان می‌دهد که این حمله از سوی گروه طالبان سازمان‌دهی و انجام شده است.

عبدالله راکت‌پراکنی‌های غرب کابل را به طالبان نسبت داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد