عبدالله-رسانه‌های-دولتی-باید-ملی-باشند-نه-حکومتی

رییس اجراییه کشور تأکید کرد که اگر روزنامۀ ملی می‌سازید، طرفدار آن هستم؛ اما اگر رسانه حکومتی می‌سازید، من طرفدار آن نیستم.

به گزارش افغان نیوز: جلسۀ کمیتۀ فرهنگ و هنر شورای وزیران، دیروز چهارشنبه (25 جدی) به ریاست عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی برگزار شد.

اعضای جلسه نقش فرهنگ را در جوامع انسانی با اهمیت شمرده تأکید کردند که افراط‌گرایی و باورهای تندروانه ابعاد فرهنگی دارد، پس باید روی جنبه‌های فرهنگی کار جدی صورت گیرد تا فرهنگ تساهل و مدارا جای رفتارهای خشن و تندروانه را بگیرد.

رییس اجراییه کار برای بهبود روزنامه‌ها را ضرورت جدی دانسته تأکید کرد: سیمینار دو روزه‌یی در ریاست اجراییه برگزار شود، از افراد مجرب و صاحب‌نظر دعوت گردد تا نظریات و پیشنهادهای‌شان را مطرح کنند.

وی تأکید کرد که باید رسانه‌های دولتی ملی باشند نه حکومتی. در تغییرات جدید روزنامه‌ها اگر روزنامۀ حکومتی می‌سازید، من طرفدار آن نیستم و اگر روزنامۀ ملی می‌سازید که دولت آن را حمایت کند، طرفدار هستم و از آن حمایت می‌کنم.

آقای عبدالله تأکید کرد که باید روزنامه‌ها ظرفیت و قابلیت را پیدا کنند که از طریق گرفتن پیام‌های تجاری به خودکفایی برسند.

این درحالی است که سخنرانی های مجیب الرحمان انصاری، خطیب مسجد جامع هرات در میان هوادران اش نگرانی ها را در باره نقض حاکمیت قانون در هرات به باور آورده است.

مجیب الرحمان انصاری به تازه گی نام بخش فرهنگی مسجد گازرگاه  را اداره مرکزی امر به معروف و نهی از منکر گذاشته است.

عبدالله: رسانه‌های دولتی باید ملی باشند نه حکومتی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد