عبدالله-رهایی-زندانیان-طالب-نباید-کمپاین-انتخاباتی-باشد

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی گفت که رهایی زندانیان طالب به خاطر حسن نیت انجام شده است ولی نباید این اقدامات هدف و جنبه انتخاباتی داشته باشد.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی امروز دو شنبه(27، جوزا) در نشست شورای وزیران گفت که رهایی زندانیان طالب به خاطر حسن نیت انجام شده است ولی نباید این اقدامات هدف و جنبه انتخاباتی داشته باشد، چون از تأثیرش می‌کاهد.

وی افزود؛ بدون شک اراده ما این نیست که جنگ ادامه یابد، اما با توجه به حساسیت انتخاباتی در طریق و شیوه‌ کارِ تصامیم دقت شود.

عبدالله گفت: صلح به یک نفر تعلق ندارد و هیچ کسی نمی‌تواند که به تنهایی قهرمان صلح باشد؛ بنابراین باید نماینده‌گی سالم از مردم در پروسه صلح صورت بگیرد.

رییس اجراییه همچنان گفت که اجماع عمومی منطقه‌یی در حمایت از پروسه صلح افغانستان و جلوگیری از تهدیدات مشترک وجود دارد و این یک فرصت خوبی به کشور ماست. با این اجماع می‌توانیم که فشار لازم را بالای طالبان و حامیان‌شان بیاوریم تا گفتگوها به نتیجه مثبت برسد.

آقای عبدالله با اشاره به پروسه ثبت نام تقویتی تصریح نمود که تمام نهادهای امنیتی و ذی‌دخل در انتخابات وظیفه دارند که با کمیسیون مستقل انتخابات در پروسه ثبت‌نام تقویتی همکاری نزدیک داشته باشند.

رییس اجراییه گفت که از نیروهای امنیتی کشور بابت زحمات و تلاش بی‌وقفه‌شان به خصوص رهایی شماری از هم‌وطنان و منسوبین امنیتی از زندان‌های طالبان قدردانی می‌کنیم.

این درحالی است که محمداشرف غنی، رییس جمهور کشور به مناسبت عید فطر فرمان رهایی ۸۸۷ زندانی گروه طالبان را صادر کرد.

مرکز رسانه‌ها و اطلاعات حکومت اعلام کرده بود که از این میان ۴۹۰ طالب از زندان‌های کشور رها شده‌اند و کار روی رها‌‌سازی زندانیان دیگر جریان دارد. اما گروه طالبان گفته است که تنها ۲۶۱ زندانی مربوط آن‌ها است.

عبدالله: رهایی زندانیان طالب نباید کمپاین انتخاباتی باشد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد