عبدالله-زنان-در-متن-تصمیم‌گیری‌های-سیاسی-قرار-دارند

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی در دیدار با شماری از اعضای شبکه زنان افغان، وعده سپرد که زنان در متن تصمیم‌گیری‌ها و تحولات سیاسی آینده قرار خواهند داشت.

به گزارش افغان نیوز: آقای عبدالله در صفحه رسمی فس‌بوک اش نوشته است که اعضای شبکه زنان افغان با قدردانی از تلاش‌های شورای عالی مصالحه در روند حکومت‌داری خوب و تأمین صلح در کشور، خواستار حراست از حقوق و سهم زنان در آیندهٔ سیاسی کشور شدند.

آنان با ارائه پیشنهادات و خواست‌‌های مشخص در مورد آینده زنان در حکومت و گفت‌وگوهای صلح، خواستار توجه جدی رئیس شورای عالی مصالحه در این زمینه شدند.

عبدالله با قدردانی از حضور معنادار زنان در حکومت‌داری و گفت‌وگوهای صلح در کشور اطمینان داده و افزوده است که دستاوردهای دو دههٔ اخیر زنان، حفظ خواهد شد.

وی تاکید نموده است که زنان در متن تصمیم‌گیری‌ها و تحولات سیاسی آینده قرار خواهند داشت، هیچ تصمیمی خلاف خواست آنها گرفته نخواهد شد و زنان در رهبری شورای عالی مصالحه و دیگر ادارات سهم پررنگی خواهند داشت.

این درحالی است که اعضای اجماع زنان جوان افغانستان نیز از عدم حضور و مشارکت معنادار شان در هیأت مذاکره‌کننده با گروه طالبان انتقاد کرده و می‌گویند که اگر فشار جامعه جهانی نباشد، حکومت افغانستان هنوز هم به حضور معنادار زنان در بدنه حکومت و مشارکت سیاسی آنان باور ندارد.

عبدالله: زنان در متن تصمیم‌گیری‌های سیاسی قرار دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد