عبدالله-صلح-به-معنای-برگشت-امارت-اسلامی-نیست

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در دیدار با اعضای کمیته مشترک جامعه مدنی گفت که صلح به معنای برگشت امارت اسلامی و نادیده گرفتن دست‌آوردها و قربانی‌های مردم نخواهد بود.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی روز (یکشنبه، ۵ حوت) با اعضای کمیته مشترک جامعه مدنی در پیوند به گزینش کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی، مذاکرات صلح و لویه جرگه مشورتی بحث و تبادل نظر کرد.

اعضای کمیته مشترک جامعه مدنی خواستار تقویت نقش جامعه مدنی در گفتگوهای صلح شده و ابراز داشتند که دیدگاه‌های جامعهٔ مدنی و نهادهای غیرحکومتی در فرایند مذاکرات جدی گرفته شود.

همچنان، اعضای این کمیته درباره لویه جرگه مشورتی صلح گفتند که در این باره با آنها مشوره و هماهنگی صورت نگرفته و حکومت باید نقش آنان را در ساختار جرگه مشورتی لحاظ کند.

آقای عبدالله خطاب به آنان گفت که صلح به معنای برگشت امارت اسلامی و از دست‌دادن دست‌آوردها و قربانی‌های مردم نخواهد بود.  صلح بانظرداشت اصول، ارزش‌ها و حفظ دستاوردها برای مردم و حکومت افغانستان یک اولویت ملی است.

رییس اجراییه کشور از سهم و نقش فعال جامعه مدنی در مسایل کلان به ویژه صلح و انتخابات قدردانی کرد و گفت که حفظ اعتبار جامعه مدنی اساسی‌ترین مسأله است.

وی تصریح نمود که از نقش جامعه مدنی در پروسه صلح، انتخابات و پروسه‌های ملی حمایت می‌کند و تلاش صورت می‌گیرد تا جایگاه جامعه مدنی تقویت گردد.

رییس اجراییه کشور به کمیته کاری جامعه مدنی وعده سپرد که ملاحظات و دیدگاه‌های آن را در موارد مطرح شده در نظر می‌گیرد.

این درحالی است که پنجمین دور گفتگوی نمایندگان گروه طالبان و مقام‌های امریکایی امروز دو شنبه(6، حوت) پیرامون صلح افغانستان در دوحه قطر برگزار می شود.

عبدالله: صلح به معنای برگشت امارت اسلامی نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد